۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | 21:00
کد خبر : 18655

اجرای طرح تحول بیمه سلامت نیازمند فرهنگ سازی است

​مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری استان لرستان گفت: طرح تحول سلامت یکی از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید در راستای سلامت و درمان اقشار مختلف علی الخصوص افراد آسیب پذیر بود، که اجرای صحیح این طرح نیازمند فرهنگ سازی مناسب است.

به گزارش برداشت روز، ناهید پرویز پور در گفت و گو با آی هینا بیان کرد: همکارانی که در بیمه سلامت مشغول فعالیت هستند  و با مقوله مهم   سلامت  آحاد جامعه  سرو کار  دارند ،  به دلیل لمس مشکلات جسمی ،روحی، اقتصادی و مالی مراجعین، بیشتر در معرض آسیب های روحی و روانی قرار دارند و کار در این حوزه سخت است.

 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان ضمن تقدیر و تشکر از سازمان فرهنگی شهرداری خرم‌آباد به دلیل همکاری با اداره کل بیمه سلامت در جهت راه اندازی و نصب تلویزیون شهری که نقش بسزایی در افزایش  آگاهی بخشی مردم خرم آباد دارد ، گفت: این حوزه می‌تواند در موضوعات فرهنگی، اطلاع رسانی های عمومی و ارتقاء سطح دانش و مهارت افراد در استفاده از خدمات دولت  که به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است ،  با اداره کل بیمه سلامت ،همکاری  و تعامل  مناسبی داشته باشد.

 

وی افزود:  از جمله  اقدامات  مهم دیگر دولت تدبیر و امید،اجرای پوشش بیمه همگانی برای کسانی است که تا کنون از دفترچه بیمه سلامت برخوردار نبوده اند و  کسانی هم که از لحاظ درآمدی و از لحاظ معیشتی در سطح بالاتری قرار دارند باید با مشارکت در پرداخت حق بیمه به برخورداری افراد بی بضاعت از خدمات بیمه ای کمک کنند.

 

پرویز پور بیان کرد: آموزش یک سرمایه بلند مدت است و معتقد هستیم که آموزش مهارت ها، آموزش اطلاع رسانی ها در همه مقاطع و در همه گروه های سنی یکی از موضوعات بسیار مهم است که از طریق آن می توان فرهنگ سلامت را در بین مردم نهادینه کرد.

 

وی ادامه داد: انتظار می رود که بیمه سلامت استان با آموزش و پرورش در این راستا تفاهم همکاری داشته باشند که بتوانند بهترین خدمات و فرهنگ استفاده از خدمات رایگان دولت را به مردم آموزش دهند.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری استان لرستان گفت: این استان از لحاظ اقتصادی ضعیف است و بیشتر مردم استان در دهک های پایین درآمدی قرار دارند که انتظار داریم نگاه مثبت تری در حوزه بیمه به مردم استان باشد.

لباسکار صنعتی کسا