۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | 20:13
کد خبر : 18522

همفکری با اهالی رسانه برای ارتباط بهتر با بازنشستگان/ شفافیت؛ معیار کار صندوق بازنشستگی کشوری است

در مراسمی که صبح امروز با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد؛ از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای این حوزه تقدیر شد.

به گزارش برداشت روز، دکتر اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق، در این مراسم با تقدیر از فعالیت خبرنگاران، شغل خبرنگاری را از مشاغل سخت و زیان‌آور توصیف کرد که فعالیت در آن، نیازمند عشق، علاقه و انگیزه ویژه است.

وی با بیان اینکه «هدف اصلی صندوق بازنشستگی کشوری ارتقای زندگی بازنشستگان است»، گفت: در این جهت، نیاز داریم اقدامات و خدمات مختلفی که ارائه می‌دهیم، به ذینفعان خود یعنی بازنشستگان کشوری اطلاع‌رسانی کنیم و ارتباط دوسویه‌ای را در این جهت برقرار کنیم.
افتخاری از آغازبه‌کار رادیو اینترنتی «صبا» و نیز آماده شدن مرکز ارتباط تلفنی ۲۴ ساعته با مخاطبان بعنوان جدیدترین اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه اطلاع‌رسانی و ارتباط با مخاطبان و ذینفعان یاد کرد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر نیاز بازنشستگان به دریافت اخبار مثبت، تصریح کرد: شرایط جسمانی، سن و مشکلات کنونی اقتصادی اقتضا می‌کند تا حد امکان از تزریق اخبار منفی به بازنشستگان و سالمندان خودداری کنیم و ذهن و روان آنها را بیش از این، آزرده نکنیم.
وی همچنین با طرح پرسش‌هایی از خبرنگاران خواست تا با همفکری لازم، پیشنهادها و انتظارات خود را درباره ارتباط بهتر صندوق بازنشستگی خبری با افکارعمومی و ذینفعان خود بویژه بازنشستگان ارائه دهند.
 رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم با بیان اینکه «ملاک و معیار فعالیت مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری مبتنی بر شفافیت است»، از اقدامات صندوق‌های زیرمجموعه این وزارتخانه در جهت معرفی شرکت‌ها، اعضای هیات مدیره و میزان پرداخت‌ها و مدارک تحصیلی آنها بعنوان گامی مهم در جهت شفافیت یاد کرد.
حامد شمس با اشاره به فعالیت ۱۶ صندوق بازنشستگی در کشور که چهار صندوق آن در زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارند، تصریح کرد: ما ضمن استقبال از انتقادات و اخباری که رسانه‌ها درباره صندوق‌های زیرمجموعه وزارت رفاه که اطلاعات خود را به شکل شفاف در اینترنت قرار داده‌اند، منتشر می‌کنند؛ انتظار داریم خبرنگاران این مطالبه‌گری را درباره صندوق‌های وابسته به سایر سازمان‌ها و بنیادها هم داشته باشند.
گفتنی است، در این مراسم که خبرنگاران صداوسیما، خبرگزاری‌ها، مطبوعات و سایت‌های خبری حضور داشتند، خبرنگاران انتقادها، پیشنهادها و انتظارات خود را درباره فعالیت‌های صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی مطرح کردند و در پایان نیز، مدیرعامل صندوق با تقدیم لوح‌های تقدیر از خدمات خبرنگاران قدردانی کرد.

لباسکار صنعتی کسا