۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | 19:51
کد خبر : 18299

کرونا و تحریم دو عامل مهم در تنظیم تقویم نمایشگاهی شهر آفتاب

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفت: امسال با توجه به محدودیت‌های ناشی از تحریم و کرونا تقویم نمایشگاهی شهر آفتاب را تنظیم کرده ایم. همچنین تلاش داریم به سمت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی رحرکت کنیم زیرا این نمایشگاه‌ها مخاطبین عام ندارد و مخاطبین خاص را میتوان به گونه‌ای سازماندهی و برنامه ریزی کرد که سلامت جامعه به خطر نیوفتد.

به گزارش برداشت روز، محمد رئوف‌قادری در گفت‌وگوی اختصاصی با مدیرمسئول پایگاه خبری ایران مراسم نیوز: عنوان کرد: سال ۹۹ متاثر از ۲ اتفاق بسیار مهم است. اولی بحث کرونا که متاسفانه محدودیت‌های بسیار جدی در حوزه فعالیت های اقتصادی مخصوصا نمایشگاه ایجاد کرده است. متخصصین این حوزه، اقتصاددانان، بازرگانان، فعالان تجاری، صنعتگران و تولیدکنندگان همه ناچار هستند در یک مکانی به نام نمایشگاه تجمیع کنند و این محدودیت دوران کرونایی متاسفانه موجب شد تا این لحظه فعالیت های نمایشگاهی نه فقط در ایران بلکه در سراسر جهان رکود کند و به حالت نیمه تعطیل دچار شود. اما به تازگی دولت و مسئولین مربوطه مجوز برگزاری‌ها را با رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل های تنظیم شده ای که در این مسیر قرار دارد را صادر کرده اند تا آرام آرام به سمت و سوی بازگشایی نمایشگاه ها حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: این انتظار را داریم که نمایشگاه های پیش رو مانند سال‌های گذشته با مخاطبین بسیار جدی روبه رو نشود و جمعیت انبوهی در نمایشگاه حضور پیدا نکنند زیرا طبیعی است که ما ناچار هستیم تا جایی که مقدور است مخاطبین را دعوت و شناسایی، پروتکل ها را به آن ها ابلاغ کنیم تا به صورت رجیستری به نمایشگاه‌ها ورود پیدا کنند تا درنهایت بتوانیم سلامت جامعه را حفظ کنیم.
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب ادامه داد: عامل دومی که متاسفانه در سال ۹۹ در حوزه نمایشگاهی در ایران اثر گذاشته بحث تحریم ها است. نمایشگاه محلی برای حضور و بروز همه فعالیت‌های اقتصادی خارجی و داخلی است و صرفا نمیتواند منحصر به فرد در حوزه داخلی تعریف شود. زیرا نمایشگاه متاثر از حضور شرکت های خارجی، مهمانان، مخاطبین و بازدیدکنندگان خارجی است و حضور صنعتگران، تولیدکنندگان و تکنولوژی های خارج از کشور در نمایشگاه ها میتواند در رونق بخشی به یک نمایشگاه بسیار موثر باشد.
رئوف‌قادری گفت: به همین منظور حدود ۲۶ نمایشگاه برای سال ۹۹ در تقویم نمایشگاهی خود در نظر گرفته‌ایم که بخشی از آن‌ها در تداوم و ادامه نمایشگاه های سال های گذشته است و بخشی عنوان‌های جدیدی است که امیدواریم بتوانیم حرکت جدیدی در حوزه نمایشگاهی انجام دهیم.

لباسکار صنعتی کسا