۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | 10:57
کد خبر : 18180

عبداله قدوسی مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران تاکید کرد: مردم بدانند، محصولات پگاه فاقد هرگونه مواد افزودنی و نگهدارنده است

یکی از رسالت های اجتماعی پگاه تولید محصولات سلامت بخش است.

به گزارش برداشت روز ، عبداله قدوسی مدیرعامل صنایع شیر ایران با اعلام این خبر گفت: تمامی مواد اولیه دریافتی در کارخانجات پگاه علاوه بر دارا بودن استانداردهای ملی، حائز استانداردهای جهانی نیز است.

در نشستی خبری عبداله قدوسی مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران که روز چهارشنبه ۱۵ مرداد با اصحاب رسانه در محل کارخانه پگاه تهران برگزار شداظهارداشت: تمامی مواد اولیه دریافتی در کارخانجات پگاه علاوه بر دارا بودن استانداردهای ملی، حائز استانداردهای جهانی و برند حلال نیز است.

وی هدف از رعایت چنین استانداردهای سخت گیرانه در تامین مواد اولیه را تضمین محصولات تولیدی پگاه برشمرد و گفت: مردم بدانند محصولات پگاه هیچ گونه مواد نگهدارنده و افزودنی ندارد.

قدوسی با اشاره به اینکه تولید محصولات سلامت بخش رویکرد همیشگی پگاه است، خاطر نشان کرد: شیر دریافتی از دامداری های صنعتی به محض ورود به کارخانجات پگاه تحت ۱۱ نوع آزمایش مختلف قرار می گیرد تا از سلامت آن اطمینان حاصل شود.

مدیرعامل صنایع شیر ایران با اعلام اینکه نقش اول پگاه سلامت محوری است، یادآور شد: در اوج شیوع کرونا کارخانجات پگاه ماموریت یافتند تا نسبت به تولید محصولات غنی شده با ویتامین “د” که در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد، تولید کنند.

بر اساس استانداردهای جهانی، سرانه مصرف لبنیات برای هر نفر سالانه ۱۸۰ کیلوگرم است و کم تر از این میانگین شامل سوءتغذیه می شود که متاسفانه سرانه سالانه مصرف در ایران کمتر از ۸۰ کیلو گرم است.

ایشان ضمن اشاره به آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در کاهش سن ابتلا به پوکی استخوان، کوتاه شدن قد کودکان ایرانی و ابتلای به سوء تغذیه ناشی از  عادات بد غذایی، بر نقش رسانه ها در توسعه سلامت کشور تاکید کرد.

فرهنگسازی مصرف لبنیات حلقه مفقوده سلامت کشور

مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران با اشاره به کمبود سرانه مصرف شیر و فرآورده های شیری خواستار عزم جدی رسانه ها در توسعه سلامت و افزایش سطح آگاهی جامعه شد.

قدوسی تاکید کرد: پگاه آماده هر گونه همکاری با اصحاب رسانه در راستای توسعه سلامت جامعه است و در این راستا نیز با اجرای برنامه های منسجم و متعدد فرهنگسازی در قالب مسئولیت اجتماعی، ایفای نقش کرده است.

مدیر عامل صنایع شیر ایران تصریح کرد: بروز شایعاتی از جمله آفلاتوکسین در حوزه لبنیات، چون بدرستی از سوی رسانه های مرتبط با حوزه صنعت غذا تبیین نشد، کاهش سرانه مصرف را درپی داشت و در این میان عزم جدی رسانه ها در رفع ابهامات جامعه بسیار تاثیر گذار است.

حامد شمس رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به ظهور شبکه های اجتماعی و پدیده شهروند خبرنگار، تصریح کرد: توسعه رویکرد مطالبه گری افزایش سرعت پاسخ دهی را در پی داشته و این رویکرد فعالانه، ضریب نفوذ پیام را بهبود داده است.

سید جعفر میر مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران، با اشاره به تولید متنوع و کیفی محصولات بعنوان اولین شرکت لبنی در ایران، تاکید کرد: پگاه تهران با کسب نشانهای استانداردهای ملی و بین المللی، گواهی صنعت سبز و استاندارهای زیست محیطی نقش موثری در جهت ارتقای مستمر کیفیت ایفا کرده است.

لازم به ذکر است شرکت صنایع شیر ایران که هم اکنون با برند پگاه در میان عموم مردم شناخته می‌شود، ۷دهه پیش و در سال ۱۳۳۳ نخستین کارخانه شیر پاستوریزه ایران بود که با ظرفیت ۴۵ تن در روز تاسیس شد. شرکت شیر پاستوریزه آن روزها، هم اکنون بزرگترین شرکت صنعتی این حوزه با بیش از ۸۰۰ کد محصول است و برندهای آبمیوه پدیده، نوشیدنی رادلر، نوشابه گیاهی زهل، لبنی شاین و ده‌ها برند دیگر را در قالب هلدینگ صنایع شیر ایران و ۲۹ شرکت به مردم ایران هدیه می‌دهد و امسال در آستانه ۶۶ سالگی قراردارد. همچنین روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) در پنجمین دوره جشنواره تبلیغات و روابط عمومی ایران  بعنوان رتبه اول بخش «تغذیه سالم» جشنواره ملی تبلیغات، معرفی و شاهین طلایی را از آن خود کرد.

لباسکار صنعتی کسا