۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | 20:13
کد خبر : 17834

کیان فولاد دماوند یک زنجیره کامل در فولاد کشور است

به مناسبت روز خبرنگار نشست خبری سید هادی شفیعی مدیر عامل هلدینگ کیان فولاد دماوند امروز دوشنبه 14 مرداد، با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش برداشت روز، مدیر عامل هلدینگ کیان فولاد دماوند گفت: رسالت مجموعه (کیان فولاد دماوند)  تبیین نظام بازرگانی کامل به منظور بهره برداری دقیق و منظم در زنجیره فولاد از ۰ تا ۱۰۰ می‌باشد.

هلدینگ «کیان فولاد دماوند» یک هلدینگ خانوادگی با قدمت ۴۰ ساله است که دارای چند زیر مجموعه است:
(توسعه معادن کیان) از شرکتهای هلدینگ، در راستای بازرگانی محصولات شرکت، رکن اصلی است.
لجستیک به عنوان پرزنت کننده شرکت، رکن دیگری است که شرکت (کیان لجستیک دماوند) این مسئولیت را به عهده دارد.
دو واحد نورد با نام (کیان سازه) از مجموعه های دیگر کیان دماوند است که مصرف کننده و سازنده محصولات خود شرکت می‌باشد و در عین حال به شرکتهای همکار فولادی نیز خدمات ارائه میدهد.

«لاجوردی» معاون منابع انسانی هلدینگ «کیان فولاد دماوند» گفت: هدف هلدینگ «کیان فولاد دماوند» تولید و پشتیبانی در زنجیره فولاد است. سال گذشته ۶۰۰ هزار تن آهن اسفنجی به صورت تهاتری تولید و در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت. سال ۱۳۹۸، گردش زنجیره و مقاطع ۳ میلیون تن بوده است و در حوزه اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری از معادن غیرفعال نیز ورود کرده‌ایم.

وی افزود: هم‌اکنون ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و حدود ۱۵۰۰ نفر اشتغال غیر‌مستقیم ایجاد کرده‌ایم. در صدد هستیم دو شرکت «کیان فولاد آبشار» و «اطلس جاویدان سپاهان» را در آینده به صورت عرضه اولیه وارد بورس کنیم. قصد داریم «هلدینگ تامین مالی» به صورت شرکت بزرگ سبدگردان را به مجموعه خود اضافه کرده و به این طریق وارد بازار سرمایه شویم.
«علیرضا احتشامی» مدیرعامل شرکت «کیان لجستیک دماوند» افزود: حمل و نقل سبز در شرکت کیان فولاد دماوند هدفی مهم برای ماست، حداقل ۵ میلیون تن حمل در زنجیره تامین سنگ تا محصول نهایی فولادی در این هلدینگ، اهمیت این حرکت زیست محیطی را بالا برده است.

«سیدهادی شفیعی» مدیرعامل «گروه کیان فولاد دماوند» در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بازرگانی خوب می‌تواند بازوی خوبی برای کمک و حمایت از شرکت‌های بزرگ در شرایط تحریم باشد. سیاست ما در این هلدینگ حضور و پر کردن خلا و نیاز واقعی کشور در بحث بازرگانی، لجستیک، تامین مواد اولیه و … است. وی افزود: هلدینگ «کیان سازه» را برای اجرای پروژه‌های ساختمانی و استفاده از محصولات ساختمانی ایجاد کرده‌ایم. بازار سرمایه مخاطبان زیادی را پیدا کرده و کشور ما با شکوفایی بازار سرمایه مواجه شده است.

شفیعی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون گروه بازرگانی شفیعی تحت عنوان هلدینگ «کیان فولاد» ماموریت خود را با هدف تامین با کیفیت، اقتصادی و رقابتی نیازهای زنجیره فولاد کشور می‌داند که برای نیل به این مقصود، خود را با زیرساختی از شبکه گسترده همکاران تجاری داخلی و خارجی و نیز نیروی انسانی کارشناس و کارآمد مجهز کرده است. همچنین تامین اعتبار فعالان زنجیره فولاد در دوران رکود و نیز ارز‌آوری آنها از طریق همکاری در توسعه صادرات محصولات فولادی در دوران تحریم، بخشی از چشم‌انداز این شرکت است.
شفیعی گفت: امروز هلدینگ چند رشته‌ای «کیان فولاد آبشار» با محوریت فولاد، در حوزه‌های تامین مواد اولیه، تجارت داخلی مقاطع فولادی، تجارت خارجی مواد اولیه و مقاطع فولاد، تولید بدون کارخانه فولاد، سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد و رشته‌های وابسته و نیازهای شرکت ازجمله انبوه سازی، حمل و نقل و خدمات مالی فعالیت می‌نماید.

وی ادامه داد: گروه بازرگانی شفیعی طی نیم قرن فعالیت خانوادگی در طول سه نسل، بطور تخصصی در زمینه سرمایه‌گذاری و تجارت در زمینه فولاد و صنایع وابسته به آن فعالیت داشته است و از سال ۱۳۸۷، فعالیت خود را در قالب دو شرکت بازرگانی «کیان فولاد آبشار» و «اطلس جاویدان سپاهان» به طور ویژه در زمینه تامین مواد اولیه صنایع فولاد کشور، صادرات مواد اولیه به شرکت‌های فولادی خارجی از یک سو و تجارت داخلی محصولات میانی (شمش) و نهایی (مقاطع) و صادرات آن به کشورهای دیگر توسعه داده است.

لباسکار صنعتی کسا