۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | 19:03
کد خبر : 17801

مدیر عامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه خبرداد: ایجاد ۱۰۰۰ فرصت شغلی در سال جاری

ایجاد 1000 فرصت شغلی در سال جاری توسط فروشگاه رفاه

به گزارش برداشت روز، شرکت فروشگاه ها ی رفاه بعنوان یکی از پیشگامان خرده فروشی در ایران گامهای موثری در سالیان اخیر در زمینه این صنعت برداشته است. 

دکتر رسول محمدی، عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه در نشستی خبری به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار گزارشی از عملکرد این شرکت ارائه نمود.ایشان اظهار داشت:درروزهای شیوع بیماری کرونا و افزایش مشکلات اقتصادی و معیشتی، رکود، گرانی و افزایش احتمالی آسیب‌های اجتماعی متاسفانه بسیاری از نیروهای کار در حوزه‌های شغلی مختلف در کشور از کار بیکار شدند و تعداد زیادی از بنگاه‌های اقتصادی در پی تعدیل نیرو برآمدند. این در حالی است که شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، با به‌کارگیری نیروهای متخصص بومی و اشتغالزایی برای تعداد بسیاری از جوانان به تناسب احداث شعب جدید، سهم بسزایی در افزایش میزان اشتغالزایی، رونق اقتصادی و جلوگیری از پیامدهای منفی و زیان‌بار بیکاری داشته است که این عمل می‌تواند از منظر عمل به مسئولیت اجتماعی، رفع دغدغه اقتصادی تعدادی از جوانان و افزایش امنیت اجتماعی در پی برطرف کردن دغدغه‌های اقتصادی را به همراه داشته باشد. اقدامات مذکور در فروشگاه‌های رفاه، جزو اقدامات جهادی با نتایج موثر و بازتاب مثبت بود که توجه و تقدیر مقامات دولتی را نیز برانگیخت.»وی از نقش پررنگ این شرکت در اشتغالزایی یاد کرد و ادامه داد: ازاشتغال مستقیم ۲۷۰۰ نفر در سال ۹۷ به حدود ۱۱۰۰۰نفر در سال ۹۹ رسیدیم.

محمدی افزود:در سال جهش تولید در جهت حمایت از تولیدکنندگان ادعا میکنیم که تا ۹۸ درصد کالاهای عرضه شده در رفاه صدردرصد ایرانی است که این مهم دردرجه اول بنفع مصرف کنندگان ودرراستای حمایت از تولید این مرز وبوم است واین نتیجه از دستاوردهای دوره تحریم می باشد.

وی تصریح کرد: میزان توسعه سطح فروش و اجرای طرح توسعه راهبردی فقط در سال گذشته با ۲۳سال از آغاز فعالیت این شرکت برابری می کند..

محمدی با اشاره به اوج و آغاز همه گیری بیماری کرونا در دنیا تاکیدکرد: در بسیاری از کشورها با کمبود کالا مواجه شدند ولی ما الخصوص در ماه های اسفند و فروردین تامین کننده اکثریت کالاها وارزاق مردم بدون وقفه بودیم.

ایشان در ادامه افزوند:در چند سال گذشته با توسعه متراژ فروشگا هها و دادن نمایندگی(فرانچایزینگ)سعی در توسعه برند با نام “رفاه مارکت” با تامین مواد اولیه از جانب رفاه و مدیریت از جانب متقاضی تلاش کردیم سبد خرید در دسترس وارزانتر برای مشتری ایجادنماییم و تعداد این فروشگاه ها را از ۳۰۰ فقره تا آخر سال به ۴۰۰ فقره افزایش خواهیم داد.

وی همچنین با اشاره به عملکرد شرکت رفاه در دوران شیوع بیماری کرونا افزود: «در روزهای شیوع بیماری کرونا که بسیاری از مردم مایحتاج روزانه خود را به صورت اینترنتی و تلفنی تهیه می‌کردند و در خانه ماندن مورد توجه همه بود، شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با افزایش تعداد نیروی انسانی در بخش تحویل سفارش کالا، مدیریت حجم سفارش‌پذیری و تعیین فروشگاه‌های ممتاز جهت پذیرش سفارش‌های تلفنی، عملکرد قابل قبولی را از خود نشان داد که خوشبختانه این خدمات در کنار ارائه مواد ضدعفونی‌کننده استاندارد با مناسب‌ترین قیمت در ایام بازار سیاه با استقبال مشتریان و سازمان‌های مختلف جهت خرید سازمانی نیز همراه بود ودرحال حاضر در اکثریت فروشگاه ها این سرویسها برقرار ودر حال توسعه می باشد.

محمدی از آمادگی این شرکت در یاری دولت در توزیع و فروش کالاهای اساسی در تمام فصول همچون زمان نوروز و ماه رمضان خبرداد.

 وی در ادامه به انجام موفق توزیع سبد معیشتی کمیته امداد اشاره کرد.

محمدی در ادامه افزود:   در “طرح یاری” که کاری متمایز و متفاوت است با مشارکت شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران به اجرا گذاشته شده است، سه نوبت در سال و در هر نوبت ۱۲میلیون‌ریال تسهیلات قرض‌الحسنه خرید کالا در اختیار بازنشستگان کشوری و وظیفه‌بگیران همسر تک‌ورثه قرار می‌گیرد تا کالاهای مورد نیاز خود را از شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در سراسر کشور تهیه کنند. بازپرداخت تسهیلات با حداکثر یک ماه تنفس، در چهار قسط مساوی با کارمزد سالانه دو درصد از محل حقوق بازنشستگان کسر می‌شود.

در مرحله نخست این طرح که از اسفندماه ۱۳۹۸ تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ به اجرا گذاشته شد، حدود ۱۵۰هزار نفر از بازنشستگان کشوری، جمعا کالاهایی به ارزش بیش از ۱۶۰میلیاردتومان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه خریداری کردندو.

در مرحله دوم که از روز چهارشنبه اول مردادماه آغاز شد و به مدت یک ماه ادامه دارد، ۱۲میلیون‌ریال تسهیلات دیگر در کارت حقوق بازنشستگان کشوری شارژ خواهد شد که استفاده از آن اختیاری بوده و بازنشستگان می‌توانند به هر میزان که مایل بودند، از این تسهیلات استفاده کنند. همچنین پنج دستگاه خودروی برلیانس به پنج نفر از بازنشستگان کشوری که از تسهیلات طرح یاری استفاده کردند، اهدا شد.

مدیر عامل فروشگاه رفاه در مورد مسئولیتهای اجتماعی شرکت تحت نظر خود اظهارداشت:طرح برای مادران که با کمک مشتریان از محرم سال ۹۷ آغازشد امسال نیز با ارسال ۴۰ هزازبسته به مادران بی بضاعت و بی سرپرست ادامه خواهد یافت.محمدی از اعطای جوایز برای اولین بار در جهت کاهش تصادفات رانندگی یادکردوگفت: به حدود ۱۰ هزارنفر از رانندگان بدون تخلف کارت هدیه خرید دادیم .

محمدی در ادامه اظهار داشت:در ایران حدود ۱۲ ،۱۳ درصد فروش کالا مربوط به فروشگاه های زنجیره ای است.که سهم بازار ما از این رقم حدود ۳تا۴ درصد است و برنامه ما رسیدن به ۱۰ درصد این سهم بازار است.

وی در ادامه افزود:از ابتدای امسال تا کنون ۲۰ شعبه جدید در مناطق مختلف ایران افتتاح کردیم که موجب ایجاد ۱۰۰۰ فرصت شغلی بوده و تعداد کل فروشگاه های رفاه نزدیک به ۹۰۰ فقره می باشد.

لازم به ذکر است فروشگاه رفاه به‌عنوان اولین فروشگاه زنجیره‌ای ایران در حوزه خرده‌فروشی موفق به عضویت در انجمن مراکز خرید و خرده‌فروشی خاورمیانه و شمال آفریقا شد. اولین گام‌ فروشگاه رفاه در مسیر جهانی شدن عضویت در انجمن MECS+R بود که از طریق مذاکرات واحد روابط بین‌الملل این مجموعه صورت گرفت. سعی فروشگاه رفاه بر آن است تا در کنار دریافت دانش روز، اطلاعات و تجربیات خود را در اختیار جهان قرار دهد. این رخداد علاوه‌بر معرفی برند رفاه و خدمات ۲۵ ساله این مجموعه از دریچه MECS+R به جهانیان، موجب افزوده شدن شبکه‌ای از متخصصان و شرکت‌های مرتبط با صنعت خرده‌فروشی نیز به دایره همکاران این فروشگاه می‌شود. فروشگاه‌های رفاه با وارد شدن به طرح تحول، جانی دوباره گرفته و آماده رقابت با دنیای خرده‌فروشی جهان است. سال‌هاست که سازمان توسعه تجارت در حوزه صادرات غیرنفتی در حال فعالیت بوده و گام‌های بزرگی در این راستا برداشته است. امروزه با وجود سختی‌ها و تحریم‌ها، یک شرکت خصوصی توانسته در دنیای رقابتی جای پای محکمی برای خود ایجاد کند. از این پس مسئولیت کارشناسان و فعالان اقتصادی است که با حمایت از صنعت خرده‌فروشی کشور به صادرات غیرنفتی و عرضه کالاهای ایرانی در خارج از کشور کمک کنند.

در پایان متذکر می شویم فروشگاه رفاه وظیفه خود را تنها به بعد اقتصادی محدود نکرده و از آنجا که امنیت اجتماعی یکی از دغدغه‌های مدیران این فروشگاه است، افتتاح فروشگاه در مناطق کم‌برخوردار و محروم به منظور اشتغالزایی جوانان و برقراری امنیت اجتماعی در کنار رونق اقتصادی مد نظر قرار گرفت.از آن جمله میتوان به افتتاح فروشگاه ابریشم در منطقه علی آباد نام برد که بر اساس گفته‌های ساکنان محله علی‌آباد، پیش از تاسیس فروشگاه جدید رفاه در ساختمان قدیمی دخانیات، این سازه متروکه و محل تجمع معتادان و اراذل و اوباش و موجب ناامنی اجتماعی بود که خوشبختانه با تاسیس این فروشگاه علاوه‌بر ایجاد امنیت منطقه، تامین گسترده مایحتاج ساکنان، دسترسی به خدمات اقتصادی و کالاهای باکیفیت نیز برای آنان میسر شد.

لباسکار صنعتی کسا