۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | 18:51
کد خبر : 1764

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون عنوان کرد/ پرداخت ۱۰۰میلیارد ریال تسهیلات به تولید کنندگان کفش دست‌دوز

بانک توسعه تعاون ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به اعضای شرکت تعاونی کفاشان دستدوز استان تهران پرداخت می کند.
عباس نجفی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در نشست تخصصی با مدیر عامل شرکت تعاونی کفاشان دستدوز استان تهران ااز پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات این بانک به اعضای شرکت تعاونی کفاشان دستدوز استان تهران خبر داد وگفت:صنعت تولید کفش در کشور جایگاهی ویژه به لحاظ کیفیت و تنوع محصولات دارا می‌باشد و با توجه به این که مزیت های زیادی به لحاظ نیروی کار ماهر در این بخش وجود دارد، تامین سرمایه در گردش و مواد اولیه با کیفیت منجر به حفظ و رونق تولید واحدهای تولیدی کفش می گردد

نجفی به کارکرد مهم تعاون در آموزش روشهای نوین تولید و همچنین تهیه مصالح مورد نیاز تولید کنندگان اشاره نمود و افزود: شرکت تعاونی کفاشان دستدوز تهران با در اختیار داشتن ۶۸۰۰ عضو می تواند به عنوان تشکلی برای تسهیل فرآیندهای تولید کفش در کارگاه‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: بانک توسعه تعاون برای ترویج الگوی تعاونی و تقویت اقتصادی تولیدکنندگان، اقدام به برقراری تعامل با تعاونگران و کارآفرینان فعال در حوزه تولید کفش و اعضای شرکت تعاونی کفاشان دستدوز تهران نموده و در اولین مرحله همکاری مقرر است به صد عضو شرکت تعاونی به هرکدام به میزان یک میلیارد ریال جمعا به مبلغ یکصد میلیارد ریال تسهیلات جهت تامین نیاز سرمایه در گردش برای خرید مصالح و نیازمندی های تولید کفش تعلق گیرد.

وی در همین رابطه تصریح نمود: اعضایی که تعامل دو سویه مناسبی با این بانک برقرار نمایند، در اولویت دریافت تسهیلات مورد اشاره قرار می گیرند. وی افزود: بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی تعاونگران و شرکت تعاونی کفاشان دستدوز تهران به عنوان تشکلی صاحب نفوذ در میان این صنف، تلاش دارند در مراحل بعدی نیز همکاری ها را ادامه دهند و شرایط مناسبی را برای ارتقای سطح کمی و کیفی تولید و حفظ و ایجاد اشتغال جدید در این بخش فراهم سازند.

نجفی در ادامه گفت: ظرفیت تولید کنندگان این صتعت در سطح مناسبی قرار دارد و در صورت حمایت مناسب، امکان گسترش بازارهای خارجی و افزایش صادرات به کشورهای گوناگون و شکل گیری برندهای ایرانی مطرح در سطح بین المللی وجود دارد.

در این نشست مهدی یعقوب پور مدیر عامل شرکت تعاونی کفاشان دستدوز تهران نیز گفت: این شرکت تعاونی از سال ۱۳۴۷ شروع بکار نموده است و در حال حاضر دارای ۶۸۰۰ عضو می باشد و این تشکل برای ایجاد توانمندی تولیدی و فنی در میان اعضا نیاز به حمایت از سوی سازمانهای دولتی دارد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در ادامه از کارگاه تولید کفش بازدید نمود و ضمن گفتگو با کارکنان در جریان مسائل و چالش‌های موجود در فرآیند تولید و فروش محصولات قرار گرفت.

گفتنی است در این جلسه ایرج شیخ زاده مدیر امور مشتریان و بانکداری شرکتی، فرشید طهمورثی مدیر امور بین الملل، محمد شیخ حسینی مدیر شعب استان تهران حضور داشتند.

لباسکار صنعتی کسا