۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | 21:05
کد خبر : 17450

فرماندار همدان مطرح کرد: نقش اثرگذار نسخه الکترونیکی در چرخه درمان بیمار

فرماندار همدان گفت: اجرای طرح نسخ الکترونیک در چرخه درمان بیمار بسیار مهم است .

به گزارش برداشت روز، افشاری در گفت و گو با آی هینا، با بیان اینکه ۶۰ درصد مردم استان همدان تحت پوشش بیمه سلامت هستند گفت: این بیمه جمعیت زیادی را در استان همدان شامل می‌شود به طوری که تقریبا بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش  بیمه سلامت قرار دارند.

وی با بیان اینکه پرشمارترین بیمه در استان همدان ، بیمه سلامت است افزود: سال گذشته اقدامات خوبی در راستای بیمه سلامت به ویژه در خصوص مشتری مداری و کسب رضایت مردم انجام شد.
فرماندار همدان ، راه‌اندازی نسخ الکترونیک را از سوی بیمه سلامت اقدامی موثر عنوان کرد و اظهارداشت: شهر همدان در راستای حذف دفترچه‌های کاغذی و اجرای طرح نسخ الکترونیک در سال ۹۸ به عنوان پایلوت استانی انتخاب شد.
افشاری با بیان اینکه مقدماتی برای اجرای طرح نیاز است که باید فراهم شود گفت: گویا برخی پزشکان اعلام آمادگی کرده‌اند که همکاری لازم را داشته باشند که می‌طلبد همزمان با آن داروخانه‌ها نیز به این مجموعه اضافه شوند.
فرماندار شهرستان همدان، با بیان اینکه ارسال لینکی از اطلاعات بیمار برای پزشک و داروخانه‌ها، ضرورت مهم برای کامل شدن چرخه حذف نسخ کاغذی است تصریح کرد: اگر پزشکان و داروخانه‌های بیشتری آماده اجرای طرح باشند، نسخه نویسی الکترونیک سریع‌تر پیش خواهد رفت.
وی با بیان اینکه اجرای طرح نسخ الکترونیک در چرخه درمان بیمار بسیار مهم است گفت: در پرونده الکترونیک سلامت مشخص می‌شود که بیمار به چه نوع دارویی حساسیت دارد و پیشتر از چه داروهایی استفاده ‌کرده است و همچنین اگر بیمار مصرف داروهای خود را هم فراموش کند، باز هم پزشک از طریق این پرونده به اطلاعات دست می‌یابد که در روند درمان بسیار موثر است.
فرماندار همدان طرح نسخ الکترونیک را در کاهش انتشار بیماری کرونا نیز موثر دانست و گفت: وقتی دفترچه‌های کاغذی از گردونه خارج می شود، عملا وسایل فیزیکی کمتر جابه جا شده و این در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا موثر است.

لباسکار صنعتی کسا