۰۸ مرداد ۱۳۹۹ | 19:53
کد خبر : 17109

شرایط ویژه صدور بیمه‌ نامه مسئولیت برای مراکز درمانی در تجارت‌نو

مدیر بیمه‌های مسئولیت، مهندسی و انرژی بیمه تجارت‌نو، با اشاره به حادثه دلخراش انفجار کلینک “سینا اطهر” گفت: وقوع اینگونه حوادث بیش از هر چیز ضرورت تامین پوشش‌های بیمه‌ای مناسب برای حمایت از افرادی که ناخواسته در اجرای وظایف خود مرتکب قصور شده اند را متذکر می شود.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی تجارت‌نو؛ محبوبه ضیاء فروغی افزود: فقدان این نوع از پوشش‌های بیمه‌ای در حالی است که براساس قوانین و مقررات جاری کشور از جمله قانون مسئولیت مـدنی، قانون مجازات اسلامی و همــچنین دستورالعمل های وزارت بـهداشت، درمـان و آموزش پزشکی، مسئولیت‌های خطیری در حوزه وظایف قانونی محوله متوجه کادر درمانی به ویژه مدیران و مسئولان است.

وی بیمه‌نامه‌‍ مسئولیت مدنی مسئولان فنی بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها در قبال بیماران، اشخاص ثالث، مراجعه کنندگان و همراهان بیمار را از جمله بیمه نامه های مناسب قابل ارائه برای مراکز درمانی برشمرد.

مدیر بیمه‌های مسئولیت، مهندسی و انرژی بیمه تجارت‌نو با اشاره به اینکه بسیاری از  بیمارستان ها، کلینیک‌ها، درمانگاه ها، داروخانه ها و آزمایشگاه ها در کشور فاقد بیمه نامه مذکورهستند، افزود: در راستای حمایت از کادر درمانی و مسئولان مراکز فوق، امکان صدور بیمه نامه با شرایط مناسب در بیمه تجارت‌نو فراهم شده است.

ضیاء فروغی خاطر نشان کرد: چنانچه در جریان اجرای وظایف مسئولان فنی مراکز مورد تایید وزارت بهداشت، حادثه ای رخ دهد و طبق قانون در قبال بیماران و اشخاص ثالث مـلزم به جبران خسارت شوند با رعایت شرایط بیمه نامه، خسارت مورد ادعـا پرداخت خواهدشد.

لباسکار صنعتی کسا