۲۳ خرداد ۱۴۰۳ | 15:14
کد خبر : 169890

تحول صنعت” قهوه و چای” با تجهیز “هورکا به بیکری”

در دنیای پرشتاب امروز، قهوه و چای به نوشیدنی‌های جدایی‌ناپذیر بسیاری از افراد تبدیل شده‌اند. هورکا، به عنوان پیشرو در صنعت قهوه و چای ایران، همواره در تلاش است تا تجربه‌ای منحصر به فرد و لذت‌بخش برای مشتریان خود رقم بزند. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه می‌توان این تجربه را به سطحی بالاتر ارتقا داد؟

به گزارش برداشت روز،  صنعت قهوه و چای با چالش هایی مانند رقابت فزاینده، حفظ مشتریان و افزایش سودآوری روبرو است. در این میان، هورکا به دنبال راه حلی نوآورانه برای غلبه بر این چالش ها و ارتقای سطح خدمات خود به مشتریان می باشد.

 

هورکا با رونمایی از طرح 《تجهیز هورکا به بیکری》 گامی جسورانه در جهت تحول این صنعت برداشت. این طرح، فرصتی منحصر به فرد برای صاحبان هورکا فراهم می کند تا با ارائه نان، شیرینی و سایر محصولات پخته شده تازه و خوشمزه، خدمات خود را ارتقا داده و به مشتریان تجربه ای بی نظیر و خاطره‌انگیز ارائه دهند.

اما ارائه محصولات بیکری می تواند به جلب رضایت مشتریان جدید و افزایش فروش هورکا کمک کرده و در عین حال می تواند به جذب مشتریانی جدید که به دنبال صبحانه، میان وعده یا دسر هستند کمک کند.

بسیاری از مشتریان از خوردن نان و شیرینی تازه در کنار قهوه یا چای لذت می برند. ارائه این محصولات می تواند به افزایش رضایت مشتریان و تشویق آنها به گرفتن خدمات و محصولات از صنعت هورکا کمک کند و بوی نان تازه می تواند فضایی گرم و دعوت کننده در هورکا ایجاد کند. این امر می تواند مشتریان را تشویق کند که بیشتر در هورکا بمانند و از وقت خود لذت ببرند.

 

با ارائه محصولات بیکری، صنعت هورکا می تواند خدمات متنوع تری به مشتریان خود ارائه دهد. این امر می تواند هورکا را به مکانی مناسب برای افراد با سلیقه های مختلف تبدیل کند و هورکا هایی که مجهز به بیکری هستند می توانند رویدادهای خاص مانند کلاس های شیرینی پزی یا مهمانی های عصرانه را برگزار کنند که این امر می تواند به جذب مشتریان جدید و افزایش فروش کمک کند.

در عین حال، ارائه محصولات باکیفیت و خوشمزه می تواند به بهبود برندینگ هورکا و ایجاد شهرتی مثبت برای آن کمک کند.

🟠در عصری قرار گرفتیم که می توانیم امضای مورد علاقه خودمان را در شیرینی و نان داشته باشیم


بر اساس این گزارش ، سید محمد مرتضوی _ عضو هیات نمایندگان اتاق ایران و رییس خانه صنعت و معدن تهران در این زمینه اظهار داشت : تقریبا در تمام کشورهای دنیا یک اتفاق جدیدی افتاده و آن این است که هتل ها،رستوران ها و کافی شاپ ها با توجه به پیشرفت تکنولوژی این امکان برایشان به وجود آمده که با تجهیزات خیلی کوچکتری بتوانند نان و شیرینی های دلخواه خودشان را تولید کنند .

وی افزود: در گذشته این امکان از نظر تکنولوژیکی ایجاد نمی شد ولی بتدریج با به وجود آمدن تکنولوژی های مدرن در ایران، پدیده ای به نام کافه نان ایجاد شد .

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران
افزود : یک نانوایی سنتی که به عنوان مثال درآمد ماهیانه ۷۰ میلیونی دارد اگر وارد فضای
کافه نان شود درآمدش می تواند به چندین برابر افزایش یابد .

مرتضوی گفت: تکنولوژی های نو و جدید توانسته در فضای کارگاهی کوچکتری این امکان را به وجود بیاورد که موسسات ، کافی شاپ ها، هتل ها بتوانند علامت و امضای خود را در رسپی نان خودشان داشته باشند و این فرآیند مبارکی است و اتفاق یونیکی است که ما در عصری قرار گرفتیم که امضای مورد علاقه خودمان را در شیرینی و نان داشته باشیم و اگر به اکثر پاساژهای بزرگ‌ تهران بروید می بینید که آنها در طبقه همکف خود شیرینی و نان مخصوص خود را ارائه می دهند .

 

مرتضوی، کنار هم قرار گرفتن بیکری در صنعت هورکا را به فال نیک گرفت و افزود: در نمایشگاه پیش رو باید روی این موضوع بیشتر کار شود و امکاناتی که توانسته انقلاب تجاری در حوزه محصولات آردی به وجود آورد

وی ادامه داد: با این کار می توان یک تولید با امضای خودمان در محصولات آردی ارائه دهیم که این موضوع می تواند به جذب مشتری و سلامت محصولات کمک کند و در عین حال مجبور نیستیم از مواد نگهدارنده برای محصولات استفاده کنیم چون محصولات تازه بوده و همچنین می توان به صورت بیزینس خانوادگی در این حوزه فعالیت کرد.

 

🟠با تجهیز هورکا به بیکری، مردم از نان های تازه، مغذی و سالم بهره مند می شوند

 

اما مرشدی ، مدیر عامل مرشد گوهر در این زمینه با بیان اینکه طبیعتا تجهیز کافی شاپ ها،رستوران ها و هتل ها به بیکری از جهات مختلف اثربخش است گفت: با تجهیز هورکا به بیکری مردم می توانند از نان های تازه و مغذی و سالم بهره مند شده از طرفی اشتغال زایی زیادی نیز ایجاد می شود .

وی با اشاره به اینکه مصرف نان در کشور ما زیاد است گفت: می توان گفت کشور عزیزمان، یکی از پرمصرف ترین کشورها در مصرف نان است و حدود ۹۰

هزار نانوایی در ایران وجود دارد و شاهد گردش مالی زیادی در این صنعت هستیم.مرشدی با بیان اینکه بدون شک این صنعت به دلیل مصرف بالای آن، ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارد گفت: حدود ۵۰ سال است که در بخش ماشین آلات حوزه بیکری فعالیت دارم و باید به نکته مهم اشاره کنم که علیرغم مصرف سرانه بالای نان در کشور و اهمیت این صنعت ولی از لحاظ آموزشی ،اقدامات و فعالیت های رضایت بخشی صورت نگرفته است.

مدیر عامل مرشد گوهر با تاکید بر ضرورت دانش بنیان شدن این صنعت گفت: ما انتظار داریم در دانشگاه‌های کشورمان به این صنعت توجه شود و واحدهای آموزشی و رشته های دانشگاهی خاص این‌حوزه در نظر گرفته شود، چون با توجه به اینکه درصدزیادی از ریز مغذی های ما از نان تامین می شود بنابراین باید رعایت کنیم که حتما سلامت محور باشد و آموزش های لازم در این صنعت داده شود.

🟠توجه به کیفیت نان با سلامت مردم سروکار دارد

همچنین حسین جوانشیر ، مدیرعامل بیک صنعت گفت: از آنجایی که نان، قوت غالب مردم بوده و در سفره همه ایرانیان وجود دارد ، طبیعتا توجه به کیفیت نان بسیار مهم است چون با سلامت مردم سروکار دارد.

وی افزود: برای تولید نان خوب ،مواد اولیه و ماشین آلات مناسب و دانش فنی مورد نیاز است که خداراشکر همه اینها در کشور ما موجود است و کافه بیکری های متعددی فعالیت می کنند و سطح کیفی نان در کشور افزایش یافته و قطعا این موضوع در سلامت مردم تاثیر گذار است .

جوانشیر افزود: آمار بسیاری از بیماری هایی که به دلیل مصرف برخی نان ها وجود دارد از قبیل بیماری های روده و معده با مصرف نان های با تخمیر کامل و مغذی کم می شود و قطعا در سلامتی مردم خیلی تاثیر خواهد داشت .

مدیرعامل بیک صنعت تاکید کرد: صنعت هورکا به مجموعه‌ای از صنایع مرتبط با خدمات خوراکی و اقامتی اشاره دارد که عبارتند از هتل، رستوران و کافه که همگی به ارائه خدمات مرتبط با خوراکی و اقامتی مشغولند و با توجه به همه مطالبی که گفته شد تجهیز هورکا، به بیکری و در واقع فعالیت این دو صنعت کنار یکدیگر نقش بسیار زیادی در سلامت مردم خواهد داشت و از طرفی اشتغال زایی و کار آفرینی زیادی نیز ایجاد خواهد کرد .

🟠اصلی‌ترین پارامتر در صنعت هورکا، تازه فروشی و استفاده از مواد اولیه تازه است

مهدی خان محمدی ، مدیر عامل گروه نان سحر نیز در این رابطه اظهار داشت: با توجه به اینکه اصلی‌ترین و مهمترین پارامتر در صنعت هورکا تازه فروشی و استفاده از مواد اولیه تازه می‌باشد، نقش و اهمیت نان به‌عنوان یک ماده اولیه و محصول نهایی دو چندان است.
وی افزود: نان به عنوان تامین کننده قسمت عمده ای از کالری ها، ویتامین ها، پروتئین ها و دیگر مواد مورد نیاز بدن از اهمیت زیادی برخوردار است. می توان گفت۴۳ درصد از کالری مورد نیاز مردم شهر نشین و ۵۶ درصد از کالری مورد نیاز خانواده های روستایی از طریق نان به دست می آید.
خان محمدی اظهار کرد: تهیه و تولید نان سالم و بهداشتی ارتباط مستقیمی با سلامتی افراد جامعه خواهد داشت. چنانچه بتوان در رستوران‌ها، هتل‌ها و کافه‌ها نان را به صورت روزانه و تازه تولید کرد، علاوه بر اشتغالزایی، تازگی نان قطعا باعث افزایش رضایت مشتریان خواهد شد. همچنین با توجه به اینکه نان صنعتی، نانی سالم، غنی و عاری از آلودگی و مواد افزودنی غیر مجاز می‌باشد، قطعا این اقدام کمک شایانی به سلامت جامعه خواهد کرد.
مدیر عامل گروه نان سحر تاکید کرد: افزایش رضایت مصرف کننده، خود عاملی جهت رونق در صنعت هورکا و بالطبع آن رشد اقتصادی خواهد شد.

وی در عین حال بیان کرد: نان سحر با قدمت ۵۳ ساله به‌عنوان پیشرو در صنعت نان صنعتی، سالیانی است که با تولید تخصصی خمیرهای نیمه آماده و منجمد سعی نموده است فرایند تولید نان تازه در این مراکز را راحت نماید به این‌ صورت که این خمیرها را به هتل ها می دهند و هتل ها این‌خمیرها را داخل سردخانه قرار می دهند و هر زمان که نیاز داشتند این‌خمیرها را در داخل فر قرار می دهند و فرآیند پخت نان‌تازه بدون‌نیاز به کارگر صورت می گیرد؛ در واقع عدم نیاز به نیروی متخصص تولید و امکان تولید به هنگام و نان تازه در کوتاهترین زمان از دیگر مزایای این اقدام است.
🟠صنعت بیکری از جمله صنایع مهم و اشتغال‌زای کشورمان است

گفتنی است؛ محمدجواد کرمی، رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیم حجیم تهران بزرگ با بیان اینکه صنعت بیکری از جمله صنایع مهم و اشتغال‌زای کشورمان است گفت: در سال ۱۴۰۳ که به عنوان “جهش تولید با مشارکت مردم” نامگذاری شده است، توسعه این صنعت و ایجاد اشتغال برای فعالان آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از راه‌های توسعه این صنعت، تجهیز کافی شاپ‌ها و سایر واحدهای هورکا به بیکری است. این کار مزایای متعددی برای صنعت بیکری، مشتریان و خود واحدهای هورکا دارد.

وی افزود: از نظر صنعت بیکری، این کار به افزایش تقاضا برای نان و شیرینی‌های باکیفیت و تازه می‌انجامد. این امر به نوبه خود منجر به افزایش تولید، فروش و سودآوری واحدهای بیکری می‌شود. همچنین، با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در این صنعت، به کاهش نرخ بیکاری کمک می‌کند.

کرمی ادامه داد: از نظر مشتریان، دسترسی به نان و شیرینی‌های تازه و باکیفیت در کافی شاپ‌ها و سایر واحدهای هورکا، تجربه لذت‌بخش‌تری را برای آنها رقم خواهد زد. این امر می‌تواند به افزایش رضایت مشتریان و وفاداری آنها به این واحدها منجر شود. از نظر واحدهای هورکا، تجهیز به بیکری می‌تواند به آنها در ارائه خدمات متمایزتر به مشتریان و افزایش درآمدشان کمک کند.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیم حجیم تهران اظهار کرد: همچنین، با پخت نان و شیرینی در محل، می‌توانند از ضایعات نان و شیرینی بکاهند و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.در مجموع، تجهیز کافی شاپ‌ها و سایر واحدهای هورکا به بیکری، یک اقدام برد-برد برای همه طرف‌های ذینفع می باشد. این کار به نفع صنعت بیکری، مشتریان و خود واحدهای هورکا خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از همه فعالان صنعت بیکری، کافی شاپ‌ها و سایر واحدهای هورکا دعوت می‌کنم که در این کمپین شرکت کنند و برای ارتقای کیفیت نان و شیرینی و ارائه خدمات بهتر به مشتریان تلاش کنند. همچنین، از مسئولین ذیربط تقاضا دارم که از این کمپین حمایت کرده و برای ترویج و توسعه آن اقدام کنند.

گفتنی است؛ شرکت مبادلات نوین هزاره سوم به عنوان برگزار کننده نمایشگاه هورکا به عنوان شرکتی متعهد به ارائه راه حل های نوآورانه و باکیفیت به مشتریان خود، تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا صاحبان هورکا را در مسیر موفقیت یاری کند و از کلیه صاحبان هورکا دعوت می کند تا با حضور در ششمین دوره نمایشگاه هورکا، از جزئیات بیشتر طرح “تجهیز هورکا به بیکری” مطلع شده و از فرصت های ایجاد شده برای ارتقا کسب و کار خود استفاده کنند.

این مجموعه باور دارد که با همکاری و همدلی، می توانیم گامی موثر در جهت تحول صنعت نان، قهوه و چای ایران برداشته و تجربه‌ای لذت‌بخش و خاطره‌انگیز برای مشتریان رقم بزنیم.

لازم به ذکر است؛ ششمین نمایشگاههای تخصصی غذا و نوشیدنی صنعت هورکا از تاریخ ۱۰ لغایت ۱۳ مردادماه سال جاری در سایت نمایشگاهی شهر آفتاب با حضور فعالان این صنعت برگزار می شود.

تجارتخانه آراد برندینگ