۰۴ خرداد ۱۴۰۳ | 13:12
کد خبر : 167461

به‌روزرسانی اضطراری اپل برای رفع خطای بازیابی عکس‌های پاک شده

سایت برداشت روز- اپل به‌روزرسانی iOS 17.5.1 را منتشر کرد، این به‌روزرسانی درواقع یک آپدیت اضطراری برای باگ مشکل‌ساز آیفون است که باعث می‌شد عکس‌های پاک شده دوباره ظاهر شوند.

به گزارش برداشت روز،  اپل به‌روزرسانی iOS 17.5.1 را منتشر کرد، این به‌روزرسانی درواقع یک آپدیت اضطراری برای باگ مشکل‌ساز آیفون است که باعث می‌شد عکس‌های پاک شده دوباره ظاهر شوند.

به گزارش سایت برداشت روز، اگرچه اپل جزئیات زیادی در مورد آنچه در iOS 17.5.1 رفع شده است، ارائه نکرد، اما این شرکت تأیید کرد که به مشکل عکس آیفون رسیدگی کرده است.

اپل خاطرنشان کرد که این به‌روزرسانی رفع اشکال مهمی را ارائه می‌کند و یک مشکل نادر را برطرف می‌کند، و آن این است که عکس‌هایی که از پایگاه داده حذف شده‌اند می‌توانند دوباره در گالری عکس ظاهر شوند.

به‌روزرسانی iOS 17.5.1 بی‌سابقه است. زیرا تنها یک هفته از انتشار iOS 17.5 توسط سازنده آیفون می‌گذرد که آن هم به نوبه خود یک به روز رسانی مهم بود. زیرا چندین نقص امنیتی جدی از جمله مشکلات هسته آیفون در بطن iOS را برطرف کرد.

با این حال، مشکلات زیادی را ایجاد کرد، زیرا به‌روزرسانی iOS 17 را می‌توان یکی از مواردی دانست که تاکنون بیشترین خطاها را از سوی اپل به همراه داشته است. مشکل بازگرداندن عکس‌های حذف شده یک تهدید بزرگ برای حریم خصوصی بود، به همین دلیل است که اپل به سرعت این خطا را برطرف کرد.

دلیل برگرداندن عکس های پاک شده

برخی از کارشناسان فناوری توضیح دادند که چگونه یک باگ رفع شده در iOS 17.5.1 می‌تواند باعث ظاهر شدن مجدد عکس‌های حذف شده در iOS 17.5 شود.

آنها گفتند که اپل بدون اطلاع شما عکس‌ها را به طور دائم روی سرور ذخیره نمی‌کند و توضیح دادند که همه اینها در دستگاه و در حساب iCloud شما وجود دارد، بنابراین خطر امنیتی ایجاد نمی کند.

کارشناسان خاطرنشان کردند که اپل متوجه شده است که مشکل رفع شده در iOS 17.5.1 به دلیل حذف عکس‌ها از برنامه Photos و نه از برنامه Files است.

طبق گزارش‌ها، تقریباً همه موارد بررسی شده توسط اپل به دلیل حذف عکس از برنامه Photos بوده است اما از برنامه Files که دو برنامه جداگانه هستند حذف نشده است.

این گزارش‌ها همچنین بیان می‌کردند که برخی از عکس‌هایی که دوباره در iOS 17.5 ظاهر شدند، کیفیت پایین‌تری داشتند. به علاوه، ویدیوها گنجانده نشده‌اند، زیرا اکثر مردم ویدیوها را در برنامه Files ذخیره نمی‌کنند.

– بازگشت عکس‌های حذف‌شده به آیفون‌ها!

سایر خطاها

یکی دیگر از مشکلات رفع شده در iOS 17.5.1 مربوط به فعال سازی iMessage است. برخی از کاربران گزارش کردند که پیام آن‌ها در گوشی آیفون‌شان «در انتظار فعال‌سازی» از زمان ارتقا به آخرین نرم‌افزار گیر کرده است.

در همین حال، ایراد دیگری که توسط کاربران آیفون در iOS 17.5 گزارش شد، مشکل دستیار صوتی سیری اپل است.

مورد دیگری نیز که کاربران به آن اشاره کردند این است که سیری نمی‌تواند لیست‌های پخش را از برنامه موسیقی فعال کند.

در همین حال، iOS 17.5.1 احتمالاً مشکلی در iOS 17.5 مربوط به تغییر مسیرهای دانلود را برطرف خواهد کرد. با این کار دانلودهایی که معمولاً در دستگاه ذخیره می شوند به iCloud Drive هدایت می‌شوند.

تجارتخانه آراد برندینگ