۰۴ مرداد ۱۳۹۹ | 19:47
کد خبر : 16548

مدیرعامل بانک صنعت ومعدن خبرداد: پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها

مدیرعامل بانک صنعت ومعدن اعلام کرد: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در سه ماهه نخست امسال توسط این بانک به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات پرداخت شد.

به گزارش برداشت روز به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت ومعدن افزود: تسهیلات این بانک به شرکت‌های دانش‌بنیان در سه ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار شد.

وی اضافه کرد: این بانک براساس رسالت اجتماعی خود از سال ۹۷ پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان را در دستور کار قرار داده است.

به گفته مهری، سال ۹۸ در مجموع ۱۰ هزار میلیارد و ۷۸۵ میلیون ریال به ۸۰ شرکت دانش‌بنیان پرداخت شد و در سه ماهه نخست امسال هم تسهیلات اعطایی به میزان دو هزار میلیارد و ۲۳۳ میلیون ریال به ۲۹ شرکت دانش بنیان ثبت شد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام کرد: بنابراین در مجموع از سال ۹۷ تا پایان سه ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد ریال به ۱۸۲ شرکت دانش بنیانی که به بانک صنعت و معدن معرفی شده‌اند، تسهیلات تعلق گرفت و پرداخت شد.

مهری یاداور شد: امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌های امیرکبیر و صنعتی شریف به منظور حمایت از استارت‌آپ‌ها انجام شد و بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی در حوزه تولید کشور همواره حامی و پشتیبان خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان بوده و درصدد است تا همکاری با مراکز تولید علم و فناوری در این زمینه را افزایش دهد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: تسهیلات پرداختی از ابتدای شروع شیوع ویروس کرونا تاکنون نیز به شرکت‌های فعال در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و محصولات دارویی و بهداشتی ۶ هزار میلیارد و ۴۱۷ میلیون ریال بود.

لباسکار صنعتی کسا