۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 16:59
کد خبر : 165422

سایپا نسخه دنده اتوماتیک سهند و اطلس را روانه بازار می‌کند

شرکت سایپا و زیرمجموعه آن، یعنی پارس خودرو، برنامه دارند تا نسخه دنده اتوماتیک سهند و اطلس را با امکانات مدرن و قیمت اقتصادی روانه بازار کنند.

سایت برداشت روز، بنا بر جدیدترین اخبار خودرو، سایپا و زیرمجموعه آن، یعنی شرکت پارس خودرو، در نظر دارند تا نسخه اتوماتیک سهند و اطلس را با برچسب قیمت اقتصادی و با برخورداری از امکانات به‌روز روانه بازار کنند.

نسخه دنده اتوماتیک سهند و اطلس عرضه می‌شود
شهرام رحیمی، مدیر پروژه طراحی و توسعه قوای محرکه نسخه‌های اتوماتیک اطلس و سهند، با اعلام عرضه این دو خودرو در آینده نزدیک، گفت پروژه توسعه قوای محرکه سهند و اطلس CVT با تکیه بر موتور M15GSI و گیربکس CVT شرکت پانچ با تجهیز به سامانه ESC و آپشن‌های روز، در حال حاضر وارد مرحله تست مصرف سوخت، آلایندگی و دیگر آزمون‌ها شده است.

رحیمی می‌گوید مگاموتور در این پروژه کوشیده ضمن تمرکز بر بیشترین کارایی از پیشرانه‌ای اقتصادی استفاده کند. به‌گفته مدیر پروژه طراحی قوای محرکه اطلس و سهند اتوماتیک، با بررسی‌های تخصصی تیم تحقیق و توسعه مگاموتور و با همکاری شرکت پانچ، قابلیت‌ها و امکانات جدید و متنوعی با مکانیزم‌های عملکردی متنوع و پیشرفته در گیربکس CVT دو خودرو سهند و اطلس تعریف شده است.

 

آقای رحیمی همچنین ضمن اشاره به افزوده شدن قابلیت جدید SAT Mode به حالت‌های رانندگی در گیربکس CVT اطلس و سهند، اظهار کرد این قابلیت از نظر عملکرد مشابه با گیربکس‌های CVT نسل X-Tronic کمپانی نیسان و گیربکس‌های CVT نسل I-VT کیا و هیوندای عمل می‌کند.

آن‌طور که مدیر پروژه توسعه قوای محرکه نسخه دنده اتوماتیک سهند و اطلس توضیح می‌دهد، قابلیت SAT Mode منجر به افزایش لذت رانندگی با گیربکس‌های CVT و عدم تغییر مدام نسبت دنده می‌شود که به خودی خود به افزایش عمر و دوام پولی‌ها و تسمه گیربکس و کاهش صدای ورودی به کابین خودرو در زمان شتاب‌گیری می‌انجامد.

به باور آقای رحیمی، با توجه به رده‌بندی دو خودرو اطلس و سهند اتوماتیک در شمار محصولات اقتصادی، استفاده از قوای محرکه CVT مگاموتور منجر به ساخت محصولاتی چابک، کارآمد و جذاب برای نسل جوان می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد مگاموتور به‌عنوان تامین‌کننده موتور و قوای محرکه خودروهای سایپا، همواره در تلاش است با تولید موتور و گیربکس‌های پیشرفته و مدرن برای خودروهای این شرکت، به بهترین شکل ممکن پاسخگوی نیاز بازار باشد.

لباس کار صنعتی‌ | تجارتخانه آراد برندینگ