۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 19:06
کد خبر : 165198

مدیر مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی:

بهره‌برداری از نخستین تصفیه خانه فاضلاب در معدن چاه‌گز آغاز شد

مدیر مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران گفت: اولین تصفیه خانه فاضلاب در مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی و در سایت معدنی چاه‌گز به بهره برداری رسید.

به گزارش برداشت روز،  حمید رحیمی مدیر مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران در این باره توضیح داد: نخستین تصفیه خانه فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۲۱۶ میلیارد ریال احداث و راه اندازی شد که پس از خوداظهاری واحد و نمونه‌برداری صورت گرفته، نتایج آزمایشات بررسی و پس از مطابقت آن‌ها با استانداردهای ملاک عمل، تصفیه خانه مذکور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت این تصفیه خانه حدود ۱۰۰ مترمکعب در شبانه روز است، افزود: فاضلاب تولیدی از طریق انشعابات متعدد در خط انتقال جدید به طول دو کیلومتر و پس از عبور از دو چربی گیر در مسیر وارد سیستم تصفیه شده و تمامی پساب تصفیه شده به منظور آبیاری فضای سبز و  پایانه حمل و نقل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رحیمی بر اهمیت استفاده  از پساب تصفیه شده توسط تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی، تاکید و تصریح کرد: استفاده از پروژه تصفیه خانه‌های  فاضلاب به عنوان یکی از سرمایه‌های موجود در بحران کمبود آبی محسوب می‌شود و لازم است اجرای تمامی ضوابط زیست محیطی مدنظر ما باشد.

لباس کار صنعتی‌ | تجارتخانه آراد برندینگ