۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 14:51
کد خبر : 164873

بحران در اپل: آیفون دیگر مثل قبل نمی‌فروشد!

سایت برداشت روز، آمارهای رسمی منتشر شده از بحران در کمپانی اپل خبر می‌دهند. فروش آیفون در سه ماهه نخست سال ٢٠٢۴ با کاهش محسوسی مواجه شده است.

به گزارش سایت برداشت روز، اپل، غول فناوری مستقر در کوپرتینو، نتایج مالی سه ماهه دوم ۲۰۲۴ خودش (دوره بین ۱ ژانویه تا ۳۰ مارس) را منتشر کرد. در حالی که فروش آیفون نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته، بخش خدمات این شرکت با افزایش ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به بهترین عملکرد خود در تاریخ دست یافته است.

گزارش درآمد اپل در سال ٢٠٢۴
درآمد کل اپل ۹۰.۷۵ میلیارد دلار بود که ۴ درصد کاهش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. سود خالص نیز با کاهش نسبت به سال گذشته، به ۲۳.۶۳ میلیارد دلار رسید.

براساس گزارش‌ها، کاهش فروش آیفون در سراسر آسیا رخ داده است. فروش خالص در منطقه چین بزرگ (شامل چین، تایوان و هنگ‌کنگ)، ژاپن و سایر نقاط آسیا و اقیانوسیه با کاهش همراه بوده است؛ در حالی که در آمریکا و اروپا تقریباً هیچ تغییری مشاهده نشده است.

کاهش فروش آیفون در ٢٠٢۴

بخش خدمات اپل شامل سرویس‌های اشتراکی، گارانتی‌ها، توافق‌نامه‌های لایسنس با موتورهای جستجو و پرداخت‌ها می‌شود. درآمد ۲۳.۹ میلیارد دلاری این بخش، فراتر از انتظارات تحلیلگران بوده است و شرکت آمریکایی انتظار دارد در سه ماهه آینده شاهد افزایش دو رقمی دیگری باشد.

هیأت مدیره اپل دور تازه‌ای از بازخرید سهام عادی شرکت تا سقف ۱۱۰ میلیارد دلار را تصویب کرد؛ که بزرگترین برنامه‌ بازخرید در تاریخ این شرکت محسوب می‌شود. این شرکت همچنین افزایش ۴ درصدی نسبت به دوره قبل را در میزان سود سهام نقدی به ازای هر سهم (۲۵ سنت آمریکا) اعلام کرد

لباس کار صنعتی‌ | تجارتخانه آراد برندینگ