سایت برداشت روز، در نظر داشته باشید که گاهی حجم روغن اعلام شده در دفترچه راهنمای ماشین با در نظر گرفتن حجم فیلتر است؛ به عبارتی عدد تعیین شده برای حجم هر دو آنها با هم است. بنابراین دقت کنید که حجم اعلامی، بدون فیلتر در نظر گرفته شده یا نه؟
همراه یک ظرف مناسب به زیر خودرو رفته و پیچ کارتر را باز کنید؛ مدتی صبر کنید تا مایع قدیمی به طور کامل خارج شود.
با کمک یک پیچگوشتی، فیلتر که دیگر ارزش خود را از دست داده و به راحتی خارج میشود را از موتور باز کنید.
واشر موجود در فیلتر را با کمی روغن موتور چرب کنید تا هنگام بسته شدن، آببندی شود. سپس با کمک ابزار فیلتر بازکن، فیلتر را ببندید.
پیچ کارتر را با نوار تفلون آببندی کرده و در جای خود به درستی ببندید.
روغن را درون موتور ریخته و چند دقیقه صبر کنید تا مایع در محل مربوطه پخش شود.
بعد از اولین استارت و چند دقیقه رانندگی، دوباره خودرو را چک کنید که نشتی احتمالی مایع از سمت فیلتر یا پیچ کارتر وجود نداشته باشد. همچنین سطح مایع را اندازهگیری کنید تا با گیج استاندارد موتور در یک میزان باشد. البته بهتر است این کنترلها را در سه روز اول، روزی یک بار انجام دهید تا مطمئنتر شوید.
نکات مهم در تعویض روغن و فیلتر آن
بهتر است یک شبانه روز پس از خاموشی ماشین، نسبت به تخلیه روغن قبلی اقدام کنید تا تمام مایع موجود در موتور به مخزن برگردد.
در زمستان حداقل شش ساعت از آخرین زمان روشن بودن موتور تا تخلیه مایع فاصله بگذارید؛ زیرا ممکن است که روغن هنوز گرم باشد.
نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید این است که با هر بار تعویض روغن از فیلتر جدیدی استفاده کنید.
بسیاری از افراد برای این امر ساده به مکانیک مراجعه کرده، در حالی که به راحتی در این مورد میتوانند تعمیرکار خودرو خود باشند.