۱۹ فروردین ۱۴۰۳ | 11:38
کد خبر : 161926

آشنایی با شرکت حمل‌ونقل ریلی قطار زندگی

از سال 1375 تاکنون، سیستم حمل‌ونقل ریلی در حوزه مسافربری پیشرفت چشم‌گیری داشته است. اگر‌چه هنوز تا دستیابی به استانداردهای جهانی راهی طولانی پیش‌رو داریم، اما آن‌چه تاکنون به‌دست آورده‌ایم هم بسیار ارزشمند است. در‌حال‌حاضر، انواع مختلفی از قطارها با امکانات گوناگون توسط چندین شرکت ریلی ارائه شده‌اند و دست مسافران را برای انتخاب باز‌ گذاشته‌اند. در تاریخ ورود قطارها به سیستم ریلی کشور، قطار زندگی یکی از مهم‌ترین‌هاست که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

به گزارش برداشت روز،  از سال ۱۳۷۵ تاکنون، سیستم حمل‌ونقل ریلی در حوزه مسافربری پیشرفت چشم‌گیری داشته است. اگر‌چه هنوز تا دستیابی به استانداردهای جهانی راهی طولانی پیش‌رو داریم، اما آن‌چه تاکنون به‌دست آورده‌ایم هم بسیار ارزشمند است. در‌حال‌حاضر، انواع مختلفی از قطارها با امکانات گوناگون توسط چندین شرکت ریلی ارائه شده‌اند و دست مسافران را برای انتخاب باز‌ گذاشته‌اند. در تاریخ ورود قطارها به سیستم ریلی کشور، قطار زندگی یکی از مهم‌ترین‌هاست که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

معرفی قطار زندگی از شرکت ریلی رجا

قطار زندگی یک قطار لوکس و مجلل از شرکت ریلی رجا است. رجا خود نخستین شرکت ریلی بود که فعالیت خود را در ناوگان ریلی کشور آغاز کرد. درواقع در اواسط دهه ۷۰، تقاضا برای استفاده از قطارهای مسافربری افزایش یافت. تا پیش از آن از قطار اغلب برای جابه‌جایی بار استفاده می‌شد. به‌سبب این افزایش تقاضا، شرکت ریلی رجا فعالیت خود را آغاز کرد تا خدمت‌رسانی به مسافران با کیفیت بهتری انجام شود. شرکت ریلی رجا قطارهای باکیفیت متعددی را وارد این سیستم ریلی کرده است که بهترین آن‌ها را می‌توان قطارهای زندگی دانست.

این قطارها در‌حقیقت نخستین قطارهای پنج‌ستاره و لوکس سیستم ریلی ایران بودند که در سال ۱۳۹۴ معرفی شدند. امکانات ارائه‌شده در قطارهای زندگی به‌اندازه یک هتل مجلل است و هیچ کمبودی را در طی سفر احساس نخواهید کرد. کوپه‌های این قطار ۴نفره هستند و آرامش مطلق در کوپه‌ها جریان دارد. در‌مجموع، تا سقف ۳۰۰ مسافر در قطارهای زندگی با یکدیگر هم‌سفر می‌شوند. واگن‌های این قطارها شیک، مدرن و بسیار تمیز هستند. امکانات رفاهی متعددی نیز به مسافران ارائه می‌شوند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

چه امکاناتی در این قطارها ارائه می‌شوند؟

همان‌طور‌که گفتیم، سفر با قطارهای زندگی به‌قدری جذاب است که گویی در یک هتل لوکس سفر می‌کنید. انواع امکاناتی که برای لذت‌بردن از سفری به‌یادماندنی نیاز دارید، توسط خدمه آموزش‌دیده و باسابقه قطار به شما ارائه خواهد شد. مسافرانی که با قطار زندگی سفر کرده‌اند، اقرار می‌کنند که این قطارها در مقایسه با سایر قطارهای داخلی دارای کیفیتی فوق‌العاده‌اند. خوب است برخی از امکانات این قطارها را با هم مرور کنیم:

  • استقبال از مسافران به‌محض ورود به قطار
  • پذیرایی حرفه‌ای و کامل
  • سرویس احضار مهماندار
  • پذیرایی ویژه کودکان
  • تهویه مطبوع جداگانه برای هر کوپه
  • رستوران شیک و مجلل با امکان رزرو برای وعده‌های غذایی
  • امکان سفارش انواع تنقلات از بوفه
  • سرویس خواب بهداشتی و بسته‌بندی‌شده
  • دمپایی راحتی برای هر مسافر
  • امکان تنظیم میزان نور کوپه با تنظیم شید پنجره‌ها
  • سیستم صوتی و تصویری با امکان دسترسی به تمام شبکه‌های تلویزیون ملی
  • ارائه انواع روزنامه‌ها و مجلات در هر کوپه
  • سرویس بهداشتی در واگن‌ها
  • انواع بلیط قطارهای زندگی

    هنگامی‌که برای خرید بلیط قطار اقدام می‌کنید، با چند نوع بلیط از این قطارها مواجه می‌شوید که باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. قطار زندگی برای آن‌که خدمت‌رسانی به مسافران را به بهترین نحو انجام دهد، چند نوع بلیط را تعریف کرده تا مسافران بتوانند خدمات موردنظر خود را انتخاب کنند. این موضوع به‌خصوص درباره پذیرایی از مهمانان صادق است. شما می‌توانید مقدار پذیرایی در قطار را مشخص کرده و به همان اندازه هزینه بپردازید. در ادامه، به این ۳ مدل بلیط می‌پردازیم.

    بلیط قطار با عصرانه

    ارزان‌ترین بلیط در این نوع قطار، بلیط عصرانه است. در این حالت، علاوه‌بر پذیرایی اولیه که با چای و کیک از شما به‌عمل می‌آید، یک وعده عصرانه سبک هم دریافت می‌کنید. این عصرانه یک وعده غذایی کامل محسوب نمی‌شود؛ اما می‌تواند در سفرهای کوتاه یا درصورتی‌که غذای خانگی همراه خود دارید، مناسب باشد.

    بلیط قطار با شام

    بلیط قطار با شام، گران‌تر از بلیط عصرانه است و پذیرایی مفصل‌تری دارد. با خرید این نوع بلیط می‌توانید به رستوران دو طبقه قطار بروید و از پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر نهایت لذت را ببرید. زمان صرف شام پیش‌تر توسط مهماندار هماهنگ می‌شود و می‌توانید زمان دلخواه خود را اعلام کنید.

    بلیط قطار با شام ویژه

    قیمت بلیط قطار با شام ویژه گران‌تر از هر دو مورد قبل است. اگر دوست دارید یک وعده غذای متفاوت و لوکس را تجربه کنید، خرید این نوع بلیط را به شما پیشنهاد می‌دهیم. منوی شام ویژه با شام معمولی متفاوت است و غذاهایی مثل استیک مرغ، رولت گوشت، انواع کباب و … در آن گنجانده شده‌اند.

    قطارهای لوکس زندگی در کدام مسیرها تردد می‌کنند؟

    در ابتدای کار، این قطارها تنها در مسیر تهران-مشهد و بالعکس فعالیت داشتند. به‌مرورزمان به‌سبب جلب رضایت گسترده مسافران، این قطارها در چند مسیر دیگر نیز فعالیت خود را آغاز کردند. در هر یک از مسیرها مسافران می‌توانند سفری آرام و دلچسب را با بهترین خدمات و امکانات تجربه کنند. مسیرهای حرکت این نوع قطار به شرح زیر هستند:

    • تهران-رشت و بالعکس
    • تهران-شیراز و بالعکس
    • تهران-اصفهان و بالعکس
    • مشهد-رشت و بالعکس

    قیمت بلیط قطارهای زندگی چقدر است؟

    هزینه خرید بلیط این نوع قطار با‌توجه‌به امکانات متعددی که ارائه می‌کند، نسبت به سایر قطارها بیشتر است. با‌توجه‌به نوسانات قیمتی، نمی‌توان قیمت مشخصی را اعلام کرد؛ اما به‌طورمعمول هزینه رزرو این قطارها تا ۳ برابر قطارهای معمولی است. در اوایل سال ۱۴۰۳، برای خرید بلیط قطار تهران به مشهد، باید چیزی نزدیک به ۸۰۰ هزار تومان بپردازید. این هزینه بسته به کلاس انتخابی شما نیز متغیر خواهد بود.

  • پیش فروش بلیط قطار مشهد در فلای تودی آغاز شد

    قطارهای زندگی معمولا در همان ساعات ابتدایی عرضه، رزرو می‌شوند؛ ازاین‌رو، بهتر است از مدتی قبل بلیط موردنظرتان را رزرو کنید. پیش فروش قطار مشهد و سایر شهرهای ایران مدتی است در پلتفرم فلای تودی آغاز شده است. اگر به‌دنبال بلیط ارزان‌قیمت قطار هستید، فلای تودی انتخاب مناسبی خواهد بود. در کنار خرید بلیط قطار و هواپیما، می‌توانید اقامتگاه موردنظرتان را هم رزرو کنید تا جای هیچ نگرانی باقی نماند. لازم به ذکر است که در سفرهای خارجی، فلای تودی برای اخذ ویزای توریستی نیز در کنار شما خواهد بود.

    رپورتاژ آگهی

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌