۱۸ فروردین ۱۴۰۳ | 14:50
کد خبر : 161829

چگونه باتری ماشین خود رو را تعمیر کنیم؟؟؟؟؟

سایت برداشت روز، باتری به باتری خودرو شاید اولین و اساسی‌ترین نیاز یک راننده در نگهداری و تعمیرکاری خودرو خود، داشتن مهارت لازم در خصوص باتری به باتری کردن است.

سایت برداشت روز، باتری به باتری خودرو شاید اولین و اساسی‌ترین نیاز یک راننده در نگهداری و تعمیرکاری خودرو خود، داشتن مهارت لازم در خصوص باتری به باتری کردن است. در صورتی که باتری ماشین شما به هر دلیلی تمام شده باشد؛ جهت شارژ مجدد آن نیاز به یک خودرو دوم و کابل مخصوص این کار دارید. پس توصیه می‌شود که همیشه کابل مذکور را در صندوق عقب خود داشته باشید. برای رسیدن به این مقصود مراحل زیر را انجام دهید:

هر دو وسیله نقلیه را سر به سر یا کنار هم پارک کنید.
کاپوت‌ها را بالا زده و سعی کنید تا قطب مثبت و منفی هر یک را تشخیص دهید.
سر و ته کابل قرمز را به دو قطب مثبت و کابل مشکی را به دو قطب منفی باتری دو وسیله نقلیه وصل کنید.
شروع به استارت زدن ماشین کمکی کنید که باتری دارد.
خودرو دارای ایراد را استارت بزنید؛ به خوبی به صدای آن گوش دهید تا متوجه شوید که موتور آمادگی روشن شدن را دارد یا هنوز مشکل پابرجاست.
اگر صدای شنیده شده عادی بود، کمی صبر کرده و بار دیگر استارت بزنید تا عملیات باتری به باتری انجام شود.
بلافاصله پس از روشن شدن موتور، کابل مشکی و قرمز را برعکس زمان وصل، جدا کنید. (ابتدا کابل‌های منفی (مشکی) و سپس کابل‌های قرمز (مثبت))
کمی رانندگی کنید تا باتری ماشین کاملا شارژ شود.
نکات مهم در فرایند باتری به باتری امن
از اتصال قطب‌های مخالف دو خودرو به هم جدا خودداری کنید.
اگر زمان استارت، صدای ضعیفی از موتور شنیده شد؛ یک بار دیگر اتصالات کابل را چک کنید تا از اتصال صحیح آن مطمئن شوید.
به هیچ وجه سر کابلی که سر دیگر آن به باتری وصل است را لمس نکنید.
تمام مراحل را با دقت و به ترتیب اولویت انجام دهید؛ فراموش نکنید که در صورت اشتباه انجام دادن مراحل، امکان آسیب رسیدن به دزدگیر و سایر قطعات وجود دارد.
در صورتی که سیستم سوخت ماشین مجهز به Eco بود، آن را خاموش کنید؛ زیرا سیستم مذکور با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت، دور دینام را کند می‌کند.
اگر در استارت اول با مشکلاتی همچون بوی ناخوشایند، صدای غیر عادی یا جرقه بیش از حد مواجه شدید؛ فوری ماشین را خاموش و کابل‌ها را جدا کنید. در همچین شرایطی باید از تعمیرکار خودرو کمک بگیرید.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌