۲۷ اسفند ۱۴۰۲ | 14:01
کد خبر : 161090

راهنمای سفر به کردستان در سایت برداشت روز

برای سفر به استان کردستان می‌توانید هم به‌صورت زمینی و هم به‌صورت هوایی اقدام کنید.

به گزارش برداشت روز،  برای سفر زمینی به این استان می‌توانید از اتومبیل شخصی استفاده کرده، به پایانه اتوبوسرانی یا راه‌آهن شهر خود مراجعه کنید؛ این در حالی است که سفر هوایی می‌تواند برای مسافران تجربه خوشایندتری را خلق کرده و در تسهیل و تسریع روند سفر تأثیر‌گذار باشد. برای سفر زمینی از استان تهران به استان کردستان لازم است مسافتی حدود ۵۰۰ کیلومتر را طی کنید.

فاصله شهر سنندج با شهر‌های تهران، مشهد، تبریز، اهواز، بندرعباس، شیراز، اصفهان و زاهدان به ترتیب ۴۹۴، ۱۳۷۶، ۴۵۱، ۶۱۶، ۱۶۰۵، ۱۱۸۵، ۷۰۱ و ۱۸۰۶ کیلومتر است. در نهایت یک خبر خوب برای شما داریم و آن هم این است که با کمک سرویس بلیت سفر اسنپ می‌توانید بلیت موردنظر خود را رزرو و به کردستان سفر کنید.بهترین زمان برای سفر به استان کردستان
در این بخش از راهنمای سفر به کردستان با معرفی آن، آب هوا و بهترین فصل سفر به این استان همراه شما هستیم. استان کردستان در دسته مناطق مرتفع و کوهستانی کشور قرار دارد و به‌عنوان ناحیه‌ای سردسیر شناخته می‌شود. شهر سنندج یعنی مرکز استان کردستان که آب‌وهوای سرد و نیمه‌خشک دارد، در دامنه کوه آبیدر واقع شده است و زمستان‌های سردی را تجربه می‌کند. برای گردشگرانی که تمایل چندانی به سفر در فصل‌های سرد سال ندارند، حدفاصل ماه‌های اردیبهشت تا مهر، بهترین زمان برای سفر به استان کردستان محسوب می‌شود؛ اما بازدید‌کنندگانی که قصد تماشای دامنه‌های به برف نشسته، برف‌بازی، اسکی و تجربه سرمای مناطق کردنشین را دارند، می‌توانند در نیمه دوم سال برای سفر به این مناطق آماده شوند. ماه‌های فروردین و اردیبهشت نیز برای آن دسته از توریست‌هایی که به تماشای سرسبزی بهار، بارش باران و وزش نسیم‌های خنک تمایل دارند، زمان مناسبی جهت سفر و بازدید از مناظر چشم‌نواز استان کردستان محسوب می‌شود.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌