۲۶ اسفند ۱۴۰۲ | 15:10
کد خبر : 160900

چگونه به کرمان سفر کنیم؟

سایت برداشت روز، در هر کجای کشورمان که باشید، دسترسی به شهر کرمان بسیار ساده و آسان است: به لطف امکاناتی از قبیل فرودگاه ها، پایانه های مسافربری و ایستگاه های راه آهنی که در این شهر تعبیه گشته، سفر به کرمان از طرق مختلفی امکان پذیر گشته است.

سایت برداشت روز، در هر کجای کشورمان که باشید، دسترسی به شهر کرمان بسیار ساده و آسان است: به لطف امکاناتی از قبیل فرودگاه ها، پایانه های مسافربری و ایستگاه های راه آهنی که در این شهر تعبیه گشته، سفر به کرمان از طرق مختلفی امکان پذیر گشته است.
• از طریق هواپیما: بدون هیچ تردیدی برترین راه دسترسی به شهر کرمان، خرید بلیط هواپیما سفرمارکت و پرواز به این شهر دیدنی است. از آنجایی که ۵ فرودگاه مجزا در این استان واقع شده، شما به راحتی از طریق سفرهای هوایی می توانید به جای جای این استان دسترسی داشته باشید. گفتنی است که بهترین فرودگاه کرمان، فرودگاه بین المللی آیت الله رفسنجانی کرمان است که در بلوار جمهوری واقع شده و بدلیل همکاری با برخی از برترین ایرلاین های کشور، پروازهایی با بهترین کیفیت و امکانات را به مقاصد مختلفی چون تبریز، تهران، مشهد، ساری و شیراز به گردشگران ارائه می دهد.
• از طریق قطار: چنانچه برای رسیدن به کرمان هیچ عجله ای ندارید و بنا بدلایلی دوست ندارید از طریق هوایی به کرمان سفر کنید، می توانید از طریق ایستگاه راه آهن کرمان و خطوط ریلی که از شمال به جنوب و از شرق به غرب این شهر کشیده شده، در هر کجای کشورمان که باشید، به کرمان سفر کنید. ناگفته نماند که ایستگاه راه آهن کرمان در ناحیه جنوب این شهر واقع شده است و با مرکز شهر کرمان فاصله دارد.
• از طریق اتوبوس: اتوبوس شاید کم هزینه ترین و اقتصادی ترین راه رسیدن به کرمان باشد. برای دسترسی به کرمان از طریق اتوبوس باید سوار اتوبوس های بین شهری شده و راهی پایانه آدینه کرمان شوید.
• از طریق خودروی شخصی: بسته به اینکه از کدام شهر قرار است به کرمان سفر کنید، چهار گزینه یا ورودی مختلف شمالی (بزرگراه امام رضا)، جنوبی (از طریق دو جاده هفت باغ علوی و جاده قدیم ماهان)، شرقی (از مسیرهای سرآسیاب فرسنگی و بلوار امام صادق) و غربی (شهر باغین-بزرگراه خلیج فارس) را در پیش روی خود دارید.
فاصله و مدت زمان سفر زمینی از تهران: بسته به مسیری که برای سفر به کرمان انتخاب می کنید، مسافت تهران-کرمان متفاوت خواهد بود. برای سفر به کرمان از تهران دو مسیر پیش روی دارید: مسیر نخست که حدود ۹۸۰ کیلومتر است، از شهرهای قم، کاشان و رفسنجان می گذرد و گذر از آن حدود ده ساعت به طول می انجامد. در مسیر دوم که اندکی از نخستین مسیر طولانی تر است، از شهرهای قم، اصفهان و مهریز خواهید گذشت و پس از طی مسافتی حدود ۱۲۰۰ کیلومتر (برابر با ۱۳ ساعت رانندگی) به کرمان خواهید رسید.
فاصله و مدت زمان سفر هوایی از تهران تا کرمان: فاصله هوایی تهران-کرمان حدود ۸۰۰ کیلومتر و برابر با ۹۰ دقیقه است.
فاصله و مدت زمان سفر با قطار از تهران تا کرمان: فاصله تهران-کرمان با قطار حدود ۱۰۰۰ کیلومتر و برابر با ۱۴ ساعت سفر است.
حمل و نقل عمومی در کرمان

شهر کرمان از لحاظ حمل و نقل عمومی در شرایط بسیار مناسبی بسر می برد و با خطوط اتوبوس رانی کارآمدی که چون شریان هایی در سرتاسر شهر پراکنده شده اند، قادر است شما را به کلیه نقاط این شهر تماشایی منتقل کند. چنانچه دسترسی به مکانی از طریق حمل و نقل عمومی میسر نباشد، می توانید به راحتی از طریق تاکسی هایی خطی کرمان با نرخ مناسبی به دوردست ترین نقاط این شهر دسترسی داشته باشید.
هتل ها و اماکن اقامتی کرمان

بسته به اینکه با چه بودجه سفری قصد دارید در شهر کرمان اقامت کنید، گزینه های اقامتی متنوع و متعددی را در این شهر پیش رو دارید. از هتل های ۵ ستاره و مجلل گرفته تا میهمان پذیرهای اقتصادی و اقامتگاه های بوم‌گردی، گستره وسیعی از گزینه های اسکان برای اقامت گردشگران در نظر گرفته شده است. در این بخش به معرفی برخی از برترین هتل های کرمان در سه دسته مختلف هتل های مجلل، هتل های اقتصادی و اقامتگاه های بوم‌گردی خواهیم پرداخت.
• بهترین و باکیفیت ترین هتل های کرمان: بدون هیچ تردیدی هتل ۵ ستاره پارس کرمان، از لحاظ امکانات و خدمات یک سر و گردن از سایر گزینه های اقامتی کرمان بالاتر بوده و با اختلافی بسیار نسبت به سایر اقامتگاه ها، در راس برترین هتل های کرمان ایستاده است. این هتل مجلل با امکاناتی از قبیل سالن ورزشی، رستوران، کافی شاپ، سالن کنفرانس، سالن ارگ، اتاق کودک، سالن زیبایی، کتابفروشی و کادوسرا قادر است کلیه نیازهای میهمانان را به محیط خارج از هتل رفع کند. از دیگر هتل های مشهور و محبوب این شهر می توان به هتل چهارستاره جهانگردی کرمان (واقع در بلوار جمهوری اسلامی) و هتل اخوان کرمان (واقع در بلوار صدوقی) اشاره کرد.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌