۲۵ اسفند ۱۴۰۲ | 14:09
کد خبر : 160820

چگونه به شیراز سفر کنیم؟

سایت برداشت روز، برای دسترسی به شهر شیراز چندین روش دارید که یکی از این روش ها سفر زمینی است و می توانید با استفاده از اتومبیل شخصی یا اتوبوس سفر کنید. سفر زمینی از تهران، با عبور از شهرهای قم، کاشان، اصفهان، شهرضا، آباده، منطقه‌ تاریخی ایزدخواست و سپس شهر مرودشت انجام می گیرد که در این مسیر از زیبایی های جاده ای نهایت لذت را خواهید برد. سفر به شیراز با اتوبوس همه روزه از پایانه های جنوب، غرب و بیهقی انجام می گیرد. سفر به شیراز روش دیگری نیز دارد که از طریق قطار انجام می گیرد و همه روزه قطار از شهر تهران به مقصد شیراز حرکت می کند. سفر هوایی طبق معمول آسان ترین روش برای سفر است که تنها کافیست با رزرو اینترنتی بلیط هواپیما سفرتان را آغاز کنید. سفر به شیراز همه روزه از فرودگاه مهرآباد تهران انجام می گیرد. از دیگر فرودگاه‌های بزرگ کشور نیز به شیراز پروازهایی در رفت و آمد هستند. مشهد، بندرعباس، تبریز و اصفهان از جمله این شهرها هستند.
فاصله و مدت سفر زمینی از تهران: از لحاظ مسافت ۹۳۰ کیلومتر بوده و در صورت استفاده از خودرو حدودا ۱۰ ساعت زمان نیاز دارید و در صورت استفاده از اتوبوس نیز حدودا ۱۲ ساعت زمان می برد.
فاصله و مدت سفر با قطار: مسافت ریلی بین این دو شهر نیز ۹۲۴ کیلومتر بوده و حدودا ۱۵ ساعت طول می کشد.
مدت سفر هوایی از تهران: مسافت هوایی ۶۸۲ کیلومتر بوده و یک ساعت و نیم زمان طول می کشد.
حمل و نقل عمومی در شیراز

وسایل نقلیه عمومی در شهر شیراز عبارتند از اتوبوس های شهری، مترو، تاکسی و تاکسی‌های اینترنتی.
اتوبوس در شیراز به عنوان وسیع ترین شبکه حمل و نقل عمومی است. ولی ممکن است استفاده از این وسیله نقلیه کمی زمان بر باشد. در تمام سطح شهر اتوبوس ها در مسیرهای مختلف حرکت می کنند و برای استفاده از اتوبوس می توانید از کارت های اعتباری برای پرداخت هزینه بلیت اتوبوس استفاده کنید. کارت های اعتباری نیز از باجه های کنار ایستگاه های اتوبوس قابل تهیه است.
مترو در شهر شیراز فعلا تکمیل نشده است و فقط یکی از خطوط آن فعالیت دارد که از جنوب شرق به شمال غرب امتداد دارد و مکان های دیدنی در نزدیک ایستگاه های مترو وجود دارند. برای تهیه بلیت متروی شیراز می توانید از ایستگاه های مترو خریداری کنید یا اینکه می توانید از توکن استفاده کنید. توکن نام بلیت اعتباری مخصوص شیرازی هاست که قابلیت شارژ مجدد دارد و برای پرداخت بلیت مترو مورد استفاده قرار می گیرد. توکن دارای دو نوع تک سفره و دوسفره است. تاکسی شیراز نیز چند نوع تاکسی ویژه فرودگاه، تاکسی گردشگری، تاکسی بی سیم، تاکسی ترمینال، تاکسی آنلاین و همچنین تاکسی خطی است. شیراز شهری وسیع و بزرگی است و برای دسترسی به جاذبه های گردشگری و دیدنی این شهر باید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. مخصوصا که برخی از جاذبه های مشهور در خارج از شهر قرار دارند و برای دسترسی می توانید از تاکسی های آنلاین یا تاکسی های شهری بهره بگیرید.
نشانی فرودگاه شیراز: بلوار مدرس، میدان گل سرخ (میدان الله)، خیابان دکتر شاه‌ چراغی، فرودگاه بین‌ المللی شهید دستغیب شیراز. برای دسترسی به مرکز شهر از این فرودگاه می توانید از تاکسی هایی که در مقابل این فرودگاه قرار دارند استفاده کنید.
نشانی پایانه مسافربری شیراز: بلوار ساحلی شرقی، خیابان کاراندیش، ترمینال بزرگ شیراز. برای دسترسی به مرکز شهر می توانید از تاکسی های موجود در ترمینال یا اتوبوس های شرکت واحد استفاده کنید.
نشانی ایستگاه راه آهن شیراز: ابتدای جاده سپیدان، بعد از ورودی شهر جدید صدرا، جلوتر از مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس، ایستگاه راه آهن شیراز. برای دسترسی به مرکز شهر می توانید از تاکسی های موجود در ایستگاه راه آهن استفاده کنید.
هتل ها و محل های اقامت در شیراز

شیراز به عنوان شهری بزرگ انواع هتل و محل‌های اقامتی را در اختیار دارد و گردشگران براساس بودجه و سلیقه شان می توانند از میان آنها انتخاب کرده و اقامتی شیرین و خاطره انگیز داشته باشند. ما نیز در این مقاله می خواهیم چند مورد از این هتل ها را برایتان نام می‌بریم:
هتل های ۵ ستاره: هتل بزرگ شیراز، هتل زندیه.
هتل های ۴ ستاره: هتل پولادکف، هتل رویال، هتل سنتی نیایش، هتل هفت دریا.
هتل های ۳ ستاره یا هتل آپارتمان ها: هتل آپارتمان جام جم، هتل تالار، هتل اطلس، هتل آپارتمان هدیش، هتل درباری، هتل آپارتمان رز ریحان، هتل بین الحرمین، هتل صدرا، هتل وکیل، هتل جهان نما.
مهمانپذیرها: هتل لطفعلی خان، هتل آناهیتا، هتل آریانا، هتل نصیر الملک، هتل آپارتمان شمس، هتل تچر، هتل دنا، هتل ریتون، هتل فروغ، هتل سنتی ستایش.
اقامتگاه های بومگردی: پنج دری، گل طاها، هفت رنگ، گلستان راز، گلشن راز، لوتوس، ماه منیر، سپهری، سووشون، عمارت قاجاریه.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌