۲۲ اسفند ۱۴۰۲ | 13:36
کد خبر : 160522

راهنمای سفر به یزد

سایت برداشت روز، برای سفر به یزد، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما است. شهر یزد به‌دلیل قرار گرفتن در مرکز ایران، دسترسی مناسبی برای بیشتر شهرهای ایران دارد. از هر شهری در ایران قصد سفر به این منطقه را دارید، می‌توانید از راه‌های هوایی یا زمینی اقدام کنید.

به گزارش برداشت روز،  اگر زود رسیدن به مقصد برای شما اولویت دارد و قصد سفر هوایی به یزد را دارید، فرودگاه شهید صدوقی یزد به همه شهرهای بزرگ پرواز دارد. این فرودگاه در ۱۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد و دهستان فجر قرار گرفته است.

چنانچه قصد سفر زمینی به یزد را دارید، از شهرهای مختلف ایران، اتوبوس‌های بین شهری به پایانه مسافربری یزد در تردد هستند. اگر ساکن تهران هستید، با مراجعه به پایانه مسافربذی جنوب می‌توانید از این سرویس‌ها استفاده کنید. سفر ریلی به یزد نیز امکان‌پذیر است، زیرا خط راه‌آهن یزد به شهرهای مختلف دسترسی مناسب دارد. از تهران به یزد قطارهای معمولی و تندرو، تردد می‌کنند.

در صورتی‌که قصد سفر به یزد با خودروی شخصی را دارید، بسته به محل اقامتتان، می‌توانید بهترین مسیر را انتخاب کنید. شهر یزد با قرارگیری در مرکز ایران، دسترسی مناسب و آسانی را به بسیاری از شاه‌راه‌های اصلی کشور دارد. اگر ساکن پایتخت هستید، فاصله تهران تا یزد ۶۲۰ کیلومتر است و برای رسیدن به این شهر می‌توانید از مسیر اتوبان قم و گذشتن از شهرهایی مانند کاشان، اردستان، نائین و میبد، به یزد برسید.

اگر از ساکنان شرق ایران هستید، جاده طبس به یزد، به‌عنوان مسیر اصلی ارتباطی با یزد پیش روی شما است. چنانچه در بخش‌های جنوبی کشور مانند استان‌های هرمزگان یا بوشهر اقامت دارید، می‌توانید از طریق شهرهای شیراز یا سیرجان به این شهر تاریخی سفر کنید.

اگر از ساکنان غرب کشور و از اهالی استان‌هایی هم‌چون کردستان و ایلام و چهارمحال و بختیاری هستید، برای سفر به یزد گذر از اصفهان را در پیش بگیرید و اگر از شمال غرب ایران راهی یزد هستید، می‌توانید با گذر از تهران، مسیر اتوبان قم- کاشان- نائین را در پیش بگیرید تا به شهر بادگیرها برسید

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌