۲۰ اسفند ۱۴۰۲ | 13:25
کد خبر : 160212

چه‌طور به شیراز برویم؟

سایت برداشت روز، راه‌های رسیدن به شیراز، این شهر دوست‌داشتنی، زیاد است. کافی است فقط تصمیم سفر بگیرید، از اینجا به بعد دیگر همه‌چیز حل می‌شود. با توجه به اینکه شیراز، یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی کشور است، شبکه حمل‌ونقل بین‌شهری کاملی دارد. سفر به شیراز با ماشین شخصی، اتوبوس، هواپیما و قطار امکان‌پذیر است و شما برای رسیدن به این شهر، هیچ محدودیتی از هیچ جای کشور ندارید.

سفر به شیراز با ماشین شخصی

اگر از تهران به سمت شیراز حرکت می‌کنید و دوست دارید با ماشین شخصی این مسیر را طی کنید، باید آمادگی یک رانندگی طولانی‌مدت را داشته باشید. البته که سفر با ماشین شخصی باعث می‌شود از شهرهای مختلف عبور کنید و فرصت بیشتری برای گردش داشته باشید. شهرهایی مانند کاشان، اصفهان و… جزو جاهای دیدنی هستند که در مسیر رانندگی خود خواهید دید. خلاصه انتخاب ماشین شخصی به حال‌وحوصله شما و فاصله شهرتان تا شیراز بستگی دارد.

سفر به شیراز با قطار
سفر با قطار هم یکی از آن گزینه‌های پرطرفدار و کم‌هزینه است، خیلی‌ها صدای تلق‌وتولوق دلنشین قطار را برای سفر ترجیح می‌دهند. اکثر شهرهای مهم مانند اصفهان، تهران، مشهد و تبریز، خط قطار به شیراز دارند. مدت‌زمان سفر با قطار، به نوع قطاری که انتخاب می‌کنید بستگی دارد اما به‌طورکلی از مبدا تهران حدود ۱۵ ساعت طول می‌کشد.

سفر به شیراز با اتوبوس

سفر به شیراز با اتوبوس هم جزو گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه است. خیلی از مسافران شیراز، این روش را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند. بلیط مستقیم شیراز از بیشتر شهرهای مهم قابل‌تهیه است، بنابراین شما می‌توانید از هرکجای ایران که خواستید سوار اتوبوس شوید و به سمت شیراز حرکت کنید.

سفر به شیراز با هواپیما

سفر به شیراز با هواپیما، بدون‌شک یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌های سفر است اما باید قبول کنیم که گران‌ترین نیز هست. بیشتر شهرهای ایران، با ایرلاین‌های مختلف، پروازهای مستقیم به شیراز دارند. مدت‌زمان پرواز تهران تا شیراز با هواپیما، تقریبا یک ساعت و بیست دقیقه است.

فرودگاه شیراز: فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز

فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز پس از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، مجهزترین فرودگاه کشور است که در شیراز قرار گرفته. این فرودگاه دارای دو ترمینال است که ترمینای یک، پروازهای داخلی و ترمینال دو، پروازهای خارجی را پوشش می‌دهد.

از جمله امکانات فرودگاه شیراز می‌توان به پارکینگ خودرو، خدمات CIP-VIP، انواع غرفه، اطلاعات پرواز، باجه ارزی، تهسیلات اختصاصی برای معلولین و… اشاره کرد.

برای دسترسی به فرودگاه شیراز، مسافران می‌توانند از خط یک مترو، ایستگاه متروی شهید دستغیب استفاده کنند یا از وسایل نقلیه دیگر مانند اتوبوس و تاکسی استفاده کنند.

سفر به شیراز با تور

با اینکه همه راه‌های سفر به شیراز را توضیح دادیم، اما همچنان سفر به شیراز با تور، راحت‌ترین و بهترین انتخاب است. شما می‌توانید با خرید تور شیراز، برای یک سفر بی‌دردسر برنامه‌ریزی کنید. با این روش، شما کافی است تور خود را رزرو کنید و مابقی کارها از جمله هماهنگی‌های بلیط، اقامت در هتل و برنامه‌ریزی بازدید از جاهای دیدنی، به‌عهده اپراتور تور خواهد بود، بدون اینکه لازم باشد نگران برنامه سفر به شیراز و جزییات آن باشید.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌