۱۲ اسفند ۱۴۰۲ | 17:51
کد خبر : 159128

برای اولین بار در کشور؛

تولید تایرهای ATV در ایران آغاز شد/ افزایش راندمان خطوط تایر سازی

برای نخستین بار در کشور، تولید تایرهای ATV (تایرهای کشاورزی سبک و موتورهای چهار چرخ) در شرکت ایران یاسا آغاز شد.

به گزارش برداشت روز،  علی عشاقی مدیرعامل شرکت ایران یاسا تایر و رابر، در آغاز هفته دولت و با گرامیداشت نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر و با حضور دکتر ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و در مراسم افتتاح خط تولید تایرهای ای تی وی در این کارخانه گفت: با مهندسی معکوس موفق به تولید اکسترودر ۸ اینچ کاملا داخلی شده‌ایم که رویه تایرهای ATV را تولید می کند.

وی با تاکید بر اینکه تایرهای ATV کاملا وارداتی بوده است، اظهار داشت: خط تولید این تایرها کاملا ایرانی و فرایند تولید لاستیک ای تی وی کاملا داخلی سازی شده است.

مدیرعامل ایران یاسا اظهار امیدواری کرد با افتتاح و راه اندازی تولید این تایرها در ایران یاسا، شاهد ممنوعیت واردات تایرهای ای تی وی به کشور باشیم.

به گفته عشاقی، ۷۰ درصد بازار تایر دوچرخه و موتورسیکلت کشور در اختیار ایران یاسا تایر و رابر است.

یادآور می شود ظهر امروز مراسم افتتاح تولید تایرهای ATV، و همچنین توسعه تولید تایرهای کشاورزی سبک و خط اکسترودر ۸ اینچ تولید ناحیه آج تایر با حضور دکترترکی ، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ، دکتر سهراب خان مدیرکل بازرسی استان تهران و دکتر زمان پور مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در شرکت ایران یاسا تایر و رابر برگزار شد.

اولین گام اساسی برای تولید تایرهای کشاورزی تا عرض مقطع ۷٫۵ اینچ ۰، فراهم کردن یکی از مراحل توسعه محصولات گروه ATV، افزایش تناژ تولید و به تبع آن افزایش بهره وری سیستم، طراحی و ساخت با تکیه بر دانش و تجارب داخلی، ایجاد فضا و زمان برای بهره برداری حداکثری از سایر تجهیزات موازی و کاهش ضایعات و دوباره کاری ها با توجه به افزایش ظرفیت تولیدی و کاهش هزینه های سربار در قیمت تمام شده محصول از جمله مواردی است که می توان به عنوان مزیت های افتتاح خط اکسترودر برشمرد.

از دیگر مزیت های این خط می توان به افزایش ظرفیت تولید ترد به میزان ۲۵ تن در روز، توسعه تایرهای کشاورزی، ایجاد قابلیت تولید و توسعه تایرهای ATV ، امکان تولید تردهای دوبل برای سایزهای تیوبلس، افزایش زمان در دسترس برای تعمیرات و نگهداری سایر اکسترودرها، کاهش توقفات تولید، افزایش راندمان خطوط تایر سازی، جلوگیری از خروج ارز از کشور و تامین نیاز بازار داخلی و صادراتی تایرهای کشاورزی و ATV اشاره کرد.

 

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌