۰۹ اسفند ۱۴۰۲ | 19:02
کد خبر : 158919

ضرورت باز شدن فضا برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در اکتشافات

رئیس انجمن سنگ آهن ایران در پنل تخصصی دومین کنفرانس اکتشاف استیل پرایس تاکید کرد که سرمایه گذاری در بخش معدن نباید منحصر به دولت باشد و فضا باید برای بخش خصوصی و متخصصان باز شود.

به گزارش برداشت روز، مهرداد اکبریان ادامه داد: ایران کشوری با مزیت معدنی است. درست نیست که ایرانی باشیم و معدن را نادیده بگیریم، مخصوصا برای کشوری که صنایع پایین دستی اش خیلی رشد نکرده است و امروز محصولات نهایی ما نتوانستند با کالاهای خارجی رقابت کنند.

او افزود: سئوال این است که آیا ما بلاخره معدن را در کشور به رسمیت می شناسیم یا خیر؟ امروز معدن زیر مجموعه صنایع در کشور محسوب می شود و پرچم آن از دستش گرفته شده است. مهمترین موضوع بخش معدن سرمایه گذاری است. اگر قرار است سرمایه گذاری فقط به دولت منحصر باشد دیگر بحثی نداریم و جلسات فقط باید در سازمان های دولتی برگزار شود.

اکبریان گفت: اما اگر منظور از سرمایه گذاری یعنی مردم، بهره برداران و متخصصان آن وقت باید فرصت کار را برای همه فراهم بیاوریم. اینکه سرمایه‌گذاران را چگونه مشتاق به سرمایه‌گذاری در محدوده‌های اکتشافی و معدنی کنیم موضوع بحث دیگری ست.

اکبریان با اشاره به رعایت اخلاق حرفه‌ای مهندسی در اکتشافات معدنی اظهار داشت: برای خرید و فروش محدوده‌های معدنی باید شاخص و معیارهایی تعیین شود که طبق آن افراد و یا سرمایه‌گذاران بتوانند چارچوب مشخصی را برای سرمایه خود به صورت تدوین شده داشته باشند.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌