۲۸ بهمن ۱۴۰۲ | 14:05
کد خبر : 158455

چکنو بانک صادرات، خدمتی متمایز در عرصه بانکداری

پریناز پوره /امروزه چک الکترونیکی به عنوان پیشروترین ابزار نقل و انتقال پولی در حوزه بانکداری کشور به حساب می آید و مشابه چک‌های کاغذی عمل می‌کند؛ اما کاملاً دیجیتال است. در واقع این نوع چک‌، جایگزینی مطمئن‌تر و مؤثرتر برای چک‌های کاغذی و فیزیکی محسوب می‌شود.

به گزارش برداشت روز، امروزه چک الکترونیکی به عنوان پیشروترین ابزار نقل و انتقال پولی در حوزه بانکداری کشور به حساب می آید و مشابه چک‌های کاغذی عمل می‌کند؛ اما کاملاً دیجیتال است. در واقع این نوع چک‌، جایگزینی مطمئن‌تر و مؤثرتر برای چک‌های کاغذی و فیزیکی محسوب می‌شود. پیرو این مساله بانک صادرات نیز از دی ماه ۱۴۰۱ « چکنو» نخستین چک امن دیجیتال نظام بانکی کشورراه‌اندازی کرده و توانسته با ایجاد زیر ساخت های مناسب آن را توسعه بخشد و از این بابت مورد استقبال مشتریان بانک و فعالان اقتصادی کشور قرار گرفته است به طوری که آن ها می‌توانند با استفاده از این خدمت برای به حداقل رساندن ریسک‌ها و نگرانی‌های موجود در مورد چک‌های کاغذی به صورت غیرحضوری و بدون مراجعه به شعب، از این فناوری نوین استفاده کنند.

تعداد چکنوهای صادره توسط مشتریان بانک تاکنون از مرز ۳ میلیون و ۶۸۰ هزار فقره گذشته است. سامانه «چکاد» با هدف ایجاد بستری برای ارائه چک امن دیجیتال و رفع مخاطرات احتمالی چک‌های کاغذی راه‌اندازی شده که امکان مدیریت و نظارت آنلاین مبادله چک را برای شبکه بانکی و بانک مرکزی فراهم می‌کند.
صدور، دریافت، انتقال و وصول درون بانکی و بین بانکی چک دیجیتال، ضمانت آن توسط شخص ثالث، ابطال و مسدودی، دریافت گواهی عدم پرداخت، استعلام و مشاهده کارتابل چک‌های دریافتی از جمله مهمترین قابلیت و مزیت‌های راه‌اندازی چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران است.
سرعت بالا در صدور و پرداخت چک، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، امنیت بالا و کاهش جرائمی نظیر جعل یا سرقت چک، عدم امکان ویرایش اطلاعات چک پس از صدور، کاهش هزینه مربوط به دریافت دسته چک و نگهداری چک‌های دریافتی، امکان ارسال درخواست و صدور دسته چک بدون نیاز به مراجعه حضوری و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، امکان صدور چک در هر زمان و مکان و وصول بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعبه و در نتیجه تسهیل و تسریع در روند معاملات تجاری و بازرگانی و امکان دریافت دسته چک دیجیتال همزمان با دسته چک کاغذی از جمله مزیت‌های چکنو است.
اخیرا نسخه جدید اندرویدی نرم افزار همراه بانک صادرات ایران برای ارائه کامل خدمات «چکنو» روی سایت رسمی این بانک به نشانی www.bsi.ir قرار گرفته است. متقاضیان استفاده از «چکنو» می توانند با نصب این نسخه از خدمات چک امن دیجیتال این بانک استفاده کنند. همچنین نسخه جدید نرم افزار «هامون» برای تایید و ارائه گواهی امضای الکترونیک در استفاده از «چکنو» روی سایت بانک صادرات ایران بارگذاری شده و قابل نصب است.
تمامی مشتریان بانک صادرات ایران که حساب جاری با دسته چک دارند، بدون نیاز به مراجعه به شعبه می توانند با نصب نرم افزار همراه بانک برای فعال سازی و صدور دسته چک الکترونیک درخواست ارائه کنند. این دسته چک الکترونیک با نام تجاری «چکنو» در حال حاضر برای مشتریان حقیقی بانک و با ۱۰ برگ صادر می شود. استفاده از «چکنو» همچنین نیازمند نصب نرم افزار «هامون» برای انجام امضای الکترونیکی است که با نصب آن روی تلفن همراه، عملیات غیرحضوری احراز هویت انجام شده و گواهی امضای الکترونیکی در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.
واگذاری چکنو بانک صادرات ایران و دریافت تسهیلات خرید دین
استفاده از «چکنو» بانک صادرات ایران برای دریافت تسهیلات خرید دین عملیاتی شده و صاحبان کسب و کار می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات از چکنو‌های واگذاری خود استفاده کنند. به طوری که می‌توانند برای استفاده از تسهیلات خرید دین این بانک با مراجعه به شعب بانک و تکمیل فرم ویژه تسهیلات خرید دین و واگذاری چکنوهای صادره مشتریان خود، از این تسهیلات استفاده کنند.

 

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌