۰۵ اسفند ۱۴۰۲ | 14:01
کد خبر : 158452

تصویب افزایش سرمایه ۱۹۶ درصدی «فخاس» در مجمع عمومی فوق‌العاده

سهامداران شرکت «مجتمع فولاد خراسان» با افزایش ۴۵۰۰۰ میلیارد ریالی سرمایه این شرکت از محل سود انباشته و افزایش آن از ۲۳۰۰۰ به رقم ۶۸۰۰۰ میلیاردریال موافقت کردند.

به گزارش برداشت روز،  در نشست مجمع عمومی فوق‌العاده «فخاس» که صبح پنج‌شنبه ۳ اسفندماه، در مشهد برگزار شد، مدیرعامل فولاد خراسان در گزارشی به اعضای مجمع بیان کرد: تا کنون مصوبات افزایش سرمایه شرکت، غالبا از محل آورده یا مطالبات سهامداران بوده و‌ این برای اولین بار است که افزایش سرمایه با این حجم و به طور کامل از محل سود انباشته با تعامل سهامداران محترم صورت می‌گیرد.

🔸طهمورث جوان‌بخت با بیان این که هدف از افزایش سرمایه، تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای و جبران مخارج صورت گرفته در دارایی‌های سرمایه‌ای شرکت است، تشریح کرد: پروژه «احداث تصفیه‌خانه و خط انتقال پساب شهری»، پروژه «انباشت و برداشت واحد گندله‌سازی»، مشارکت در افزایش سرمایه شرکتِ «تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان» برای تسریع در احداث پروژه کنسانتره سنگان مهم‌ترین بخش‌های سرمایه‌گذاری از محل این افزایش سرمایه است.

🔸 جوان‌بخت با بیان این که مطابق احکام مالیاتی بودجه ۱۴۰۲ مشوق‌های مالیاتی قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری از محل سود انباشته در نظر گرفته شده و با این تصمیم از این فرصت به نفع سهامداران به بهترین شکل بهره‌گیری شد، افزود: برای نخستین بار مشوق‌های موضوع بند «ه» تبصره۲ قانون بوجه به نحو قابل توجهی مورد استفاده ساختار مالی شرکت قرار خواهد گرفت.

🔸 پس از پایان گزارش مبسوط مدیرعامل فولاد خراسان، پیشنهاد هیات مدیره برای افزایش ۴۵هزارمیلیارد ریالی مطرح شد و نمایندگان «سازمان بورس اوراق بهادار» و «حسابرس رسمی شرکت» گزارش‌های مالی و توجیهی مربوطه و عدم مغایرت آن را با مقررات تایید کردند و این پیشنهاد به رای گذاشته شد که اکثریت قاطع سهامداران به آن رای مثبت دادند.

🔸 شایان یادآوری است که ۸۸.۸۹ درصد سهامداران حقوقی و حقیقی شرکت «مجتمع فولاد خراسان» در این نشست حضور یافته بودند.

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌