۲۷ بهمن ۱۴۰۲ | 22:33
کد خبر : 157585

در رویداد ایران پتروکم با حضور دکتر علی عسکری؛

از یک تکنولوژی محدود و خاص در جهان در غرفه پتروشیمی تندگویان رونمایی شد

از دستگاه پایش سلامت وضعیت موتور مدل KAVOSH MCM1 اولین دستگاه بومی با قابلیت مانیتورینگ آنلاین و تحلیل خودکار بر اساس اندازه‌گیری هم‌زمان سیگنال‌های ولتاژ، جریان و ارتعاش با حضور مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، در غرفه پتروشیمی تندگویان رونمایی شد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از ستاد خبری رویداد ایران پتروکم، این دستگاه امکان تشخیص و شناسایی عیوب نهفته در موتور را در شرایط نبود برق فراهم می‌آورد که بدین ترتیب می‌توان عیوب موتور را در مراحل اولیه تشخیص داد و با تعمیر به‌موقع از تخریب ناگهانی موتور جلوگیری کرد.
گفتنی است باتوجه‌به وجود موتورهای متعدد در صنایع پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه‌ها در کشور، استفاده از دستگاه پایش وضعیت MCM1 در زمینه مدیریت دارایی و حفظ سرمایه‌ها کمک فراوانی می‌کند.
همچنین این دستگاه امکان پایش موتورها از ظرفیت ۱ کیلووات تا ۴۰ مگاوات را دارد و در صورت اندازه‌گیری مستقیم جریان، می‌توان بنا بر شرایط بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ آمپر را اندازه‌گیری می‌کند.
لازم به ذکر است که هم اکنون کشورهای محدودی در دنیا به تکنولوژی ساخت این دستگاه رسیده‌اند که اکنون به همت شرکت دانش‌بنیان الکترونیک سازان فن آریا و پتروشیمی شهید تندگویان، این تکنولوژی در کشور استحصال و بومی‌سازی شده است.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌