۲۷ بهمن ۱۴۰۲ | 22:23
کد خبر : 157569

رویداد بین‌المللی پتروکم

قرارداد ساخت کلدباکس ایرانی مبین به امضا رسید/ مبین انرژی ۲۵ساله شد/ بودجه داخلی‌سازی در مبین دوبرابر شد

در روز دوم رویداد بین‌المللی ایران پتروکم ۱۴۰۲ قرارداد ساخت مبدل‌های cold box بین پتروشیمی مبین و شرکت فناور هیلاویس آرنا به امضا رسید.

به گزارش برداشت روز، به نقل از ستاد خبری رویداد بین‌المللی ایران پتروکم، مدیرعامل مبین انرژی خلیج‌فارس در مراسم امضای قرارداد مبدل‌های cold box واحد جداسازی هوا با شرکت هیلاویس آرینا، با اشاره به ۲۵ سالگی مبین، گفت: مبین انرژی یکی از پیشروترین شرکت‌های پتروشیمی در زمینه خودکفایی و تولید داخل است.
مهدی فرزانه، با اشاره به اختصاص بودجه در حوزه ساخت داخل، افزود: سال گذشته ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت داخل پیش‌بینی‌شده بود که در پایان سال اعتبار اختصاص‌یافته به ۳۵۰ میلیارد تومان رسید. در سال جاری نیز ۳۵۰ میلیارد تومان اختصاص‌یافته بود که این رقم تا ۷۵۰ میلیارد تومان تأمین شده است.
وی با اشاره به محصولی که قرار است توسط این شرکت دانش‌بنیان ساخته شود، گفت: کلدباکس واحد هوا، قلب واحد هوا است که تکنولوژی خاصی دارد و جنس و بازرسی خاصی هم دارد و با سخت‌گیری خاصی این شرکت انتخاب شده است.
فرزانه رقم این قرارداد را ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو اعلام کرد و افزود: این رقم برای تحویل ۷ مبدل پیش‌بینی‌شده که امیدواریم در مدت مشخص تحویل داده شود.
در این مراسم مجتبی موزنی، مدیرعامل هیلاویس آرنا هم با اشاره به زمینه‌های مثبت همکاری برای شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: سرچشمه اینکه امروز شرکت ما به این توانمندی رسیده اعتمادی است که به شرکت‌های دانش‌بنیان شده؛ اولین قرارداد ما برای این محصول در بندر امام بود که به ما اعتماد کردند و امروز اینجا هستیم و امیدواریم این اعتماد ادامه داشته باشد.
نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم ۱۴۰۲ با شعار حمایت از تولید دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پترو پالایش به همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از ۲۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در مرکز بین‌المللی همایش‌ها و نمایشگاه‌های جزیره کیش برگزار شد.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌