۱۰ بهمن ۱۴۰۲ | 18:20
کد خبر : 155479

قدرت نمایی «جم پیلن» در بازار؛

سود خالص ۳۸ درصد افزایش یافت

قدرت نمایی «جم پیلن» در بازار؛ سود خالص 38 درصد افزایش یافت.

به گزارش برداشت روز، به نقل از خبرگزاری پتروشیمی‌ ایران (ایپنا)، صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ ماهه منتهی به ۳۰ دی ۱۴۰۲ شرکت پتروشیمی جم پیلن در سامانه کدال منتشر شد. این گزارش نکات قابل توجهی دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت:

درآمدهای عملیاتی یکی از مهم ترین بخش های گزارش شرکت ها به حساب می آید و جم پیلن در ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۷۳۴۳ میلیارد و ۴۴۸ میلیون تومان درآمد عملیاتی ساخته است. درآمد عملیاتی جم پیلن در دوره مشابه قبلی ۶۵۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود که در سال جاری بیش از ۱۲ درصد رشد داشته است.

این شرکت در بازه یادشده بیش از ۳۴۳۹ میلیارد تومان سود ساخته است که نسبت به دوره مشابه قبلی ۲۲۵۶ میلیارد تومان افزایش را به ثبت رسانده و رشد بیش از ۵۲ درصدی را نشان می دهد.

مجموع درآمدهای داخلی این شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای دی ماه ۷۰۲۰ میلیارد تومان بوده و نکته جالب توجه دیگر درآمد بیش از ۸۷۲ میلیاردی این شرکت تنها در دی ماه سال جاری از محل بازارهای داخلی بوده است.

بنابراین مجموع درآمدهای جم پیلن از محل فروش داخلی بالغ بر ۷۸۹۳ میلیارد تومان تا بدین نقطه از سال مالی جاری بوده است که نسبت به درآمد ۷۱۶۲ میلیارد تومان سال گذشته مالی در مدت مشابه با افزایش بیش از ۱۰ درصدی همراه بوده است.

سود خالص شرکت پتروشیمی جم در ۹ ماهه ۱۴۰۲ نسبت به ۹ ماهه ۱۴۰۱، بیش از ۳۸ درصد رشد داشته و از ۲۹۸۷ میلیارد تومان به ۴۱۲۳ میلیارد تومان رسیده است.

جم پیلن در این دوره، موفق شده برای هر سهم ۲۰۶۱ تومان سود بسازد.

در حالت کلی، می‌توان گفت که گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ جم پیلن حاوی خبرهای خوبی برای سهامداران این شرکت بوده و از عملکرد مناسب آن حکایت دارد.

گزارش عملکرد یک ماهه «جم پیلن» نیز از فروش ۹۵۸۶ میلیارد تومانی شرکت خبر می‌دهد.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌