۰۸ بهمن ۱۴۰۲ | 19:00
کد خبر : 155125

گام بلند بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای صدور ضمانت‌نامه‌های ریالی و ارزی

طبق اساسنامه جدید بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که به تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده بانک رسید، امکان صدور ضمانتنامه‌های ریالی و ارزی فراهم شده است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در مجمع عمومی فوق‌العاده بانک که در روز یکشنبه ۲۴ دی و با حضور ۱۰۰ درصد سهامداران بانک برگزار شد، یکی از مواردی که به تصویب‌رسید تغییر اساسنامه بانک بود.

تغییر اساسنامه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با مجوز شورای پول و اعتبار صورت گرفته که آن را در جلسه ۱۳۶۹ خود مورخ ۹ آبان سال ۱۴۰۲ به تصویب رسانده است.

در ادامه به برخی از مهم‌ترین تغییرات اساسنامه کنونی و قبلی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخته‌ایم.

«صدور ضمانتنامه‌های ریالی و ارزی در چارچوب حدوی فردی و جمعی ابلاغی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» یکی از موارد مهم اساسنامه جدید است که به بانک امکان صدور ضمانتنامه را می‌دهد، در حالی که تا پیش از این چنین امکانی وجود نداشت.

«مشارکت حقوقی در شرکت‌ها با هدف حفظ اسرار حرفه‌ای و پشتیبانی و سهولت در انجام عملیات بانکی نظیر شرکت اعتبارسنجی و شرکت فن‌آوری اطلاعات، در چارچوب ضوابط مربوط و اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» نیز مورد دیگری است که در اساسنامه جدید بانک ذکر شده است.

ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های خدمت مالی، سرمایه‌گذاری، مدیریت دارایی‌ها به مشتریان، حفظ برقراری و ایجاد رابطه کارگزاری با بانک‌های داخل و خارج و انتشار اوراق مالی اسلامی نیز از جمله مواردی است که در اساسنامه جدید بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ذکر شده است.

همچنین در اساسنامه جدید آورده شده که هیأت ‌مدیره‌ بانک متشکل از حداقل ۵ نفر و حداکثر ۹ نفر عضو است؛ در حالی که در اساسنامه گذشته ذکر شده بود هیأت‌ مدیره‌ بانک متشکل از ۵ عضو است.

اساسنامه پیشین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مصوب سال ۱۳۹۶ بود که با توجه به توسعه فعالیت‌ها و خدمات این بانک و اقبال روزافزون مردم به آن که در افزایش چشمگیر تعداد مشتریان و منابع بانک بروز یافته، نیاز به تغییر داشت و با همکاری نزدیک بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به سرانجام رسید.

حمایت‌های دولت مردمی سیزدهم از بانک‌های قرض‌الحسنه محدود به این مورد نبوده و پیش از این نیز خزانه‌داری کل کشور مجوز پرداخت حقوق و مزایای دستگاه‌های دولتی از طریق بانک‌های قرض‌الحسنه را صادر کرده بود و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران موفق شد طی ۲ سال پرداخت حقوق و مزایای ۲۰۰۰ دستگاه دولتی اعم از چند وزارتخانه را بر عهده گیرد.

اکنون و با تصویب اساسنامه جدید بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، منظومه خدمات ارائه شده از سوی این بانک کامل‌تر شده و صدور ضمانتنامه‌های ریالی و ارزی که در این سال‌ها مورد تقاضای بسیاری از مشتریان بوده، به خدمات ارائه شده از سوی این بانک افزوده می‌شود.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌