۳۰ دی ۱۴۰۲ | 09:07
کد خبر : 154313

گزارشی از نقش پررنگ بانک صادرات ایران در نهمین نمایشگاه تراکنش ایران

نمایشگاه تراکنش ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فناوری مالی کشور شناخته شده است و هرسال با حضور شرکت‌ها و استارتاپ‌های مختلف در زمینه فناوری‌های مالی برگزار می‌شود. به‌طوری‌که از جدیدترین محصولات و خدمات خود رونمایی و با برگزاری نشست‌های مختلف، برای تعامل در حوزه توسعه و گسترش اکوسیستم نوآوری و فناوری مالی در کشور بستر مناسبی را فراهم می‌کنند.

به گزارش برداشت روز، پریناز پوره/ نمایشگاه تراکنش ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فناوری مالی کشور شناخته شده است و هرسال با حضور شرکت‌ها و استارتاپ‌های مختلف در زمینه فناوری‌های مالی برگزار می‌شود. به‌طوری‌که از جدیدترین محصولات و خدمات خود رونمایی و با برگزاری نشست‌های مختلف، برای تعامل در حوزه توسعه و گسترش اکوسیستم نوآوری و فناوری مالی در کشور بستر مناسبی را فراهم می‌کنند.

عصر دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ نهمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران با حمایت بانک صادرات ایران و با شعار تاب‌آوری و نوآوری در اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری و با حضور مقامات بانک مرکزی، مدیران عامل بانک‌ها، فعالان و متصدیان صنعت پرداخت و ارائه جدیدترین محصولات ‌و خدمات حوزه پرداخت آغاز به کارکرد.

غرفه این بانک در این نمایشگاه با سه شرکت پرداخت الکترونیک سپهر، هلدینگ فناوری و نوآوری صاد و همچنین فناوری شروع به کارکرد و جدیدترین خدمات پرداخت را به مشتریان و فعالان این عرصه ارائه کرد.

علاوه بر این، سه محصول راهبردی این بانک در حوزه پرداخت و فناوری اطلاعات ازجمله سامانه توثیق الکترونیکی دارایی ست، چکنو «چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران» و سامانه بانکداری باز در قالب کارگاه‌هایی معرفی و مزایای آن‌ها برای تسهیل و امنیت بیشتر پرداخت‌ها در نظام بانکی کشور تشریح شد و مورد استقبال بازدیدکنندگان و مشتریان قرار گرفت.

از آنجایی که چکنو به‌عنوان نخستین چک امن دیجیتال نظام بانکی از ۱۱ دی‌ماه سال ۱۴۰۱ به‌عنوان یکی از پیشروترین ابزار نقل‌وانتقال الکترونیکی پول با ویژگی‌های منحصربه‌فرد توسط بانک صادرات ایران است، در دسترس مشتریان و فعالان اقتصادی کشور قرار گرفت و با استقبال فراوانی روبه‌رو شده  است.
این ابزار در مرحله اول بر بستر همراه بانک و در مرحله بعد بر بستر اینترنت بانک سپهر بانک صادرات ایران عملیاتی شده و از مشکلات متعددی در بین فعالان اقتصادی گره‌گشایی کرده است.
مشتریان بانک صادرات ایران با دسترسی به «چکنو» از مزیت‌های متنوع و فراوان این ابزار و بهره‌مندی از گستره شعب و ظرفیت تسهیل مبادلات پولی بین ۴۵ میلیون مشتری برخوردارند و بدون نیاز به مراجعه به شعبه، در هر زمان و مکان و بدون سقف مبلغ، اقدام به صدور چک امن دیجیتال می‌کنند.

با توجه به توضیحات فوق،کارگاه معرفی محصول «چکنو» توسط حامد حاجیلو کارشناس اداره کل خزانه‌داری بانک صادرات ایران و با حضور مرتضی محمدی و محمدقاسمی، رئیس و معاون اداره کل خزانه‌داری و برخی کارشناسان و کارکنان این بانک و علاقه‌مندان صنعت پرداخت برگزار شد.
حامد حاجیلو با اعلام اینکه تا ۱۸ دی‌ماه سال جاری بیش از ۳میلیون و ۲۰۰ هزار برگ چکنو توسط مشتریان بانک صادرات ایران صادرشده، از نقد شدن بیش از ۱۵۱ هزار برگ چکنو به ارزش بیش از ۱۸ هزار و‌۵۰۰ میلیارد ریال این ابزار پرداخت پرطرفدار در بانک صادرات ایران خبر داد.

ارائه خدمات نوین بانک صادرات ایران بر بستر فناوری اطلاعات و بانکداری دیجیتال، راهبرد نوین این بانک است. زیرا افزایش کیفیت در ارائه خدمات مطلوب تنها در بستر دیجیتال بانک رخ می‌دهد.سامانه بانکداری باز مقدمه ورود بانک صادرات ایران در بستر دیجیتال است، ازاین‌رو، سامانه «نوبانک» برای ارائه خدمات پایه و دسترسی به عملیات بانکی به مشتریان حقوقی و کسب‌وکارهای نو ازجمله فین تک‌ها و استارت‌آپ‌ها راه‌اندازی شده است.

در حال حاضر بیش از ۳۰ خدمت متنوع بانکی از طریق سامانه نوبانک، به مشتریان حقوقی و صاحبان کسب‌وکار ارائه می‌شود.

در همین راستا در نهیمن نمایشگاه تراکنش کارگاه معرفی محصول، سامانه «بانکداری باز» بانک صادرات ایران، توسط محسن علی پور، کارشناس هلدینگ فناوری و‌ نوآوری صاد برای علاقه‌مندان این صنعت تشریح شد.
در این خدمت زیرساخت‌های امن برای استفاده از سرویس‌های بانکی در اختیار مشتریان حقوقی قرارگرفته که به‌وسیله آن می‌توان سامانه‌های داخلی شرکت‌ها، سازمان‌ها، استارت‌آپ‌ها، فین تک‌ها و فروشندگان خدمات مالی آنلاین را از طریق رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) به‌صورت مستقیم و برخط به خدمات متنوع بانک صادرات ایران متصل و از خدمات متنوع آن ازجمله اطلاعات کامل مشتریان، فهرست حساب‌ها، خدمات چک، اطلاعات حساب، استعلام‌های لازم، گردش حساب و‌ خدمات متنوع بانکی در این سامانه استفاده کرد.

سامانه توثیق الکترونیکی دارایی «ست»، بانک صادرات ایران با هدف تسهیل در تأمین وثیقه موردنیاز برای دریافت تسهیلات خرد، راه‌اندازی و امکان وثیقه گذاری اوراق سهام و بیمه عمر وزندگی بدون نیاز به بازخرید یا فروش این دارایی‌ها برای متقاضیان دریافت تسهیلات از بانک صادرات ایران فراهم‌شده است.

متقاضیان دریافت تسهیلات دارای کد سجام بهابازار می‌توانند با مراجعه به تارنمای سامانه ست به نشانیset.bsi.ir، از ارزش دارایی‌های راکد خود مانند سهام، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، واحد‌های صندوق‌هایی با درآمد ثابت، چکنو، سفته و برات الکترونیک و سایر دارایی‌های قابل ارزش‌گذاری خود استفاده نموده و بدون نیاز به بازخرید یا فروش این دارایی‌ها، نسبت به وثیقه گذاری آن‌ها در فرآیند دریافت تسهیلات اقدام کنند.

مدیریت ثروت، کاهش زمان وثیقه گذاری به‌صورت آنلاین، تنوع در ارائه وثایق، تناسب ارزش دارایی‌های راکد و غیرمولد، امکان تغییر وثیقه، کاهش نیاز به مراجعه حضوری و آزادسازی بخشی از وثیقه متناسب با تعهدات رفع شده، ازجمله مهم‌ترین مزیت‌های سامانه توثیق الکترونیکی دارایی بانک صادرات ایران است.

با توجه به موارد بیان‌شده، سامانه توثیق الکترونیکی دارایی (ست) بانک صادرات ایران توسط فرزانه پور برات، کارشناس اداره کل خدمات نوین این بانک در قالب یک کارگاه آموزشی برای فعالان حوزه صنعت پرداخت در نهمین نمایشگاه تراکنش تشریح شد.

 

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌