۲۷ دی ۱۴۰۲ | 19:14
کد خبر : 153984

همکاری سنگ‌آهن مرکزی ایران با دانشگاه صنعتی شریف در میدان تحقیق و توسعه

توافق‌نامه تسهیل استفاده از اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه بین شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف منعقد شد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران/ بافق؛ جلسه امضای توافق‌نامه تسهیل استفاده از اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه بین شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، روز گذشته به میزبانی دفتر دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
در این جلسه سیدعباس موسوی، رییس دانشگاه صنعتی شریف به همراه شورای عالی دانشگاه و جمعی از معاونان و مدیران ارشد علمی کشور از جمله دکتر سورنا ستاری حضور داشتند و توافق‌نامه تسهیل استفاده از اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه بین مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و بهنام طالبی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، امضا شد.

*سرمنشا اتفاق‌های بزرگ*

در این جلسه مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با اشاره به اینکه امروز در شرکت‌ها و مجموعه‌های صنعتی بزرگ کشور از حوزه‌های دانش‌بنیان صحبت می‌شود،گفت: رقم‌های مالی پروژه‌های دانش‌بنیان کشور در شرایط کنونی بزرگ شده است.
وی افزود: ظرفیت اعتبار مالیاتی اگر در شرکتها مدیریت شود اتفاق‌های بزرگی رخ خواهد داد ، بخصوص که شرکت هایی مانند سنگ آهن مرکزی ایران صرفا محدود به حوزه صنعت معدن نیستند و پروژه‌های متعددی در حوزه‌های انرژی از جمله آب، برق،گاز ، محیط‌زیست و حتی احداث مراکز درمانی و ورزشی نیز در برنامه های خود دارند.
حمیدیان گفت: حوزه مدیریت و راهبری شرکت‌ها اهمیت بالایی دارد و اجرای این توافق‌نامه سرمنشا اتفاق‌های بزرگ خواهد بود.

*همکاری شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران با ۱۲۰ شرکت دانش‌بنیان کشور*

علی یقطین،رئیس هیات‌مدیره شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران در این جلسه با اشاره به اینکه فعالیت‌های شرکت در حوزه قراردادهای پژوهشی با دانشگاه‌ها طی ۲ سال گذشته ۱۰ برابر شده و این شرکت هم‌اکنون با ۱۲۰ شرکت دانش‌بنیان کشور همکاری دارد، گفت: شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران جزو نخستین شرکت‌هایی است که اعتبار مالیاتی گرفته است و هم‌اکنون این شرکت از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مالیاتی مربوط به سفر ریاست جمهور به استان یزد برخوردار است.
قابل ذکر است، موضوع این توافق‌نامه شامل تعریف و اجرای طرح های لازم برای رفع نیازهای پژوهشی و فناورانه شرکت و تسهیل فرآیندهای اجرایی مربوط به بهره‌مندی شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران از اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه در معاونت علمی،فناوری و دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری می‌شود و مدت آن ۲ ساله است.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌