۱۲ دی ۱۴۰۲ | 19:34
کد خبر : 152144

چتر حمایتی طرح همیاران مهر توسعه می‌یابد؛

حمایت ۳۰ میلیارد تومانی بانک مهربانی‌ها از زنان سرپرست خانوار

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چارچوب تفاهم‌نامه با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، مجموعاً ۳۰ میلیارد تومان به زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، کارجو و کارآفرین وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در راستای منویات مقام معظم رهبری(مد ظله‌العالی) و هم‌راستا با سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴، سند تحول دولت مردمی و سیاست‌های کلان حوزه زنان و خانواده و مسئولیت اجتماعی بانک در خصوص حمایت از اقشار محروم و آسیب‌دیدگان اجتماعی، با رویکرد توانمندسازی و بهبود وضعیت اقتصادی زنان، بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسید.

در چارچوب این تفاهم‌نامه که به امضای دکتر «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رسید، بانک مجموعاً ۳۰ میلیارد تومان از منابع طرح همیاران مهر را به‌صورت وام قرض‌الحسنه در اختیار معرفی‌شدگان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار می‌دهد.

این تسهیلات بابت مساعدت در رفع نیازهای ضروری و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، کارجو، کارآفرین و راه‌اندازی و توسعه مشاغل خانگی از محل منابع مازاد بانک بر اساس واریزهای خیرخواهانه مشتریان در طرح همیاران مهر پرداخت می‌شود.

سقف فردی تسهیلات۳۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت حداکثر ۳۶ ماهه و کارمزد ۴ درصد است. برای موارد خاص تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال نیز قابل پرداخت است.

طرح همیاران مهر یکی از اقدامات بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی است؛ به‌صورتی که متقاضیان شرکت در این طرح مبالغ خود را در چارچوب عقد صلح به حسابی نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران واریز می‌کنند و بانک نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان اقدام می‌کند.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیش از این نیز تفاهم‌نامه‌ای دیگر با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به امضا رسانده که در چارچوب آن نسبت به پرداخت وام به زوجین دهه شصتی ساکن روستا اقدام می‌کند.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌