۱۰ دی ۱۴۰۲ | 19:36
کد خبر : 151912

برگزاری مراسم اختتامیه رویداد ملی کافه دانش سنگ آهن در بافق؛

رویداد ملی کافه دانش سنگ آهن موجب پویایی صنعت گندله سازی می شود

برگزاری رویداد ملی کافه دانش سنگ آهن موجب همکاری بیشتر واحدهای گندله سازی و پویاتر شدن این صنعت در کشور می شود.

به گزارش برداشت روز، به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، مجید دهقان، مدیر کارخانه گندله سازی سه چاهون با اشاره به برگزاری دومین رویداد ملی کافه‌ دانش توسط شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق گفت: مداومت این گونه رویدادها موجب آشنایی و همکاری بیشتر واحدهای گندله سازی سراسر کشور و حمایت دانشگاه‌ها ، پژوهشگاه‌ها و واحدهای صنعتی از طرح های ارائه شده می شود.

وی با بیان اینکه دومین رویداد ملی کافه دانش با همکاری کارخانه گندله سازی سه چاهون و واحد تحقیق و توسعه شرکت سنگ آهن مرکزی برگزار شد افزود: پس از داوری تجربیات ارسال شده، ۱۲ مقاله برای چاپ در کتابچه و شش مقاله هم برای سخنرانی انتخاب شدند که طی دو روز در سالن همایش هتل نیکان بافق ارائه شد.

عباس ملک ثابت مدیر تحقیق و توسعه شرکت سنگ آهن نیز با قدردانی از پرسنل شرکت سنگ آهن مرکزی و تمامی واحدهای مربوطه گفت:‌ هزینه های برگزاری این رویداد، هزینه محسوب نمی شود و به نوعی سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان، حرکت به سمت توسعه صنعت و معدن است افزود: با تاسیس شرکت های سرمایه گذاری می توان در راستای پشتیبانی مالی طرح های شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاری در این شرکت ها جدی تر گام برداشت.

وی افزود: مذاکره کردن واحد تحقیق و توسعه با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها برای اخذ طرح های پژوهشی و راه‌اندازی مراکز نوآوری، می‌تواند در شناسایی ایده ها تاثیرگذار باشد.

گفتنی است دومین رویداد ملی کافه دانش با محوریت گندله سازی با هدف اشتراک گذاری دانش تخصصی در حوزه گندله سازی و با حضور متخصصان بیش از ۲۰ شرکت صنعت فولاد کشور و اساتید دانشگاه‌های کشور، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۶ و ۷ دی‌ماه در شهرستان بافق برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این رویداد از ۶ طرح برگزیده با اهدای لوح تقدیر و تندیسی از شرکت سنگ آهن ایران – بافق تقدیر شد. اجرای برنامه کویرنوردی در کویر زیبای بافق، بازدید از کارخانه گندله‌سازی و معدن چغارت، بازدید از مجتمع گردشگری شن و شادن و … نیز از جمله برنامه‌های متنوعی بود که با همکاری عوامل اجرایی، در حاشیه این رویداد دو روزه انجام شد.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌