۰۸ دی ۱۴۰۲ | 22:22
کد خبر : 151598

لزوم امکان‌سنجی در حوزه موانع تولید و بومی‌سازی قطعات

مدیرعامل یک شرکت صنعتی در حوزه پتروشیمی بر امکان‌سنجی در حوزه موانع تولید، مطالعات و بومی‌سازی قطعات تأکید کرد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از خبرگزاری پتروشیمی‌ ایران ( ایپنا)،علیرضا لسان، معاون مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان در نشست هم‌اندیشی پژوهشی و علمی با هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان اظهار کرد: شرکت صنایع پتروشیمی شهید تندگویان تنها کارخانه پتروشیمی در کشور است که تولید پت دارد. هدف ما ایجاد نقش مؤثر در راستای استمرار تولید بوده و در تلاش هستیم تا فقط از محصولات داخلی استفاده کنیم.

وی افزود: هر آنچه مانع خروج ارز از کشور باشد، مورد اهمیت است و از آن طرح پشتیبانی خواهیم کرد. امکان‌سنجی در حوزه موانع تولید، مطالعات و بومی‌سازی قطعات مورد تأکید خواهد بود و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی امیدواریم بتوانیم در حوزه صنعت با دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان وارد تفاهم‌نامه و در نهایت انعقاد قرارداد شویم.

آمادگی واحد قوچان برای همکاری در حوزه پتروشیمی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: با توجه به موقعیت علمی فوق‌العاده مجموعه این واحد دانشگاهی، ظرفیت‌ها، توانایی‌ استادان و آزمایشگاه‌های مطرح واحد قوچان، امیدواریم بستری فراهم شود تا اتفاق‌های مثبتی بین دو سازمان رخ دهد تا دانشجویان و استادان این واحد دانشگاهی بتوانند از مناطق صنعتی همانند مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان بازدید داشته باشند.

محمود حق بجانب با اعلام آمادگی مجموعه علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان در زمینه‌های مختلف عنوان کرد: این واحد دانشگاهی آمادگی دارد تا در مواردی همانند بهینه‌سازی آبیاری فضای سبز، بهینه‌سازی مصرف انرژی، مشاوره- طراحی و توسعه درباره اینترنت اشیاء، طراحی آزمایش‌ها گوناگون، کارگاه‌های آموزشی و همکاری در زمینه پساب‌های مجتمع و … با مجموعه صنایع شهید تندگویان همکاری داشته باشد.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌