۰۳ دی ۱۴۰۲ | 19:22
کد خبر : 151046

سعید صادقی از بازگشت پلی اتیلن به مدار تولید خبر داد

پایان موفق اورهال و از سرگیری تولید LLD توسط پتروشیمی امیرکبیر

با تلاش‌های شبانه‌روزی و انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق، تعمیرات اساسی واحد پلی اتیلن سبک خطی این شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اتمام رسید.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی امیرکبیر، دکتر سعید صادقی با اعلام این خبر گفت: پس از هشت ماه تولید بی وقفه، راکتور واحد LLD این شرکت که به دلیل نوسانات شدید برق دچار مشکلاتی گردیده بود، با انجام مطالعات و کارشناسی‌های دقیق و همچنین انجام عملیات ۲۴ ساعته، کلوخه‌زدایی شد و اورهال این واحد با موفقیت به پایان رسید.

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر با تاکید بر اینکه این واحد با ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی خود مشغول تولید بوده است افزود: واحد پلی اتیلن سبک این شرکت، به تنهایی پاسخگوی نیاز داخلی کشور است.

مدیرعامل امیرکبیر به قطع تولید واحد LD این شرکت در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه به دلیل قطع خوراک در خرداد ماه، مجبور به قطع تولید LD شدیم و علی‌رغم سودآوری بالاتر این واحد، به دنبال حفظ ثبات داخلی، تولید LLD را در دستور کار خود قرار دادیم تا لطمه‌ای به شرکت‌های تولید کننده پایین دست در کشور وارد نشود.

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای جلوگیری از تورم در قیمت واحد‌های تولیدی گفت: مراجع تصمیم گیر برای پیشگیری از نوسان باید تامین خوراک پایدار مجتمع‌های محوری نظیر پتروشیمی امیرکبیر را در دستور کار خود قرار دهند.

وی عنوان داشت: علی رغم تولید فراتر از ظرفیت اسمی این شرکت، ثبات بازار داخلی در این محصول مهم، تنها با الزام شرکت‌های دیگر به تولید LL گرید ۲۰۹AA محقق خواهد شد تا ضمن کاهش فشار تولید این محصول بر پتروشیمی امیرکبیر، بازار داخل نیز دچار تلاطم نگردد.

صادقی در پایان گفت: این موفقیت با تلاش بی‌وقفه و شبانه روزی پرسنل امیرکبیر محقق گردیده است و با عزمی راسخ این شرکت فراتر از ظرفیت خود مشغول تامین محصولات و ارائه آنها به بازار‌های داخلی و بین المللی می‌باشد.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌