۲۴ تیر ۱۳۹۹ | 20:44
کد خبر : 15094

برنامه‌ریزی برای تکمیل زنجیره ارزش افزوده معدن بور قره آغاج

مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد؛برنامه‌ریزی برای انتقال سهام این شرکت به بازار بالاتر، بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین تکمیل زنجیره ارزش افزوده محصول معدن بور قره آغاج را از اقدامات مهم شرکت اعلام کرد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از تسنیم، محمد حسین دیده ورمدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد در حاشیه برگزاری مجمع سالیانه این شرکت از برنامه‌ریزی برای انتقال سهام این شرکت از بازار پایه به بازار بالاتر خبر داد و گفت: انتقال سهام این شرکت به بازار بالاتر از جمله اقداماتی است که در دستور کار قراردارد و با توجه به فعالیت شرکت و زیر مجموعه‌های آن ؛ درصدد هستیم تا نسبت به تبدیل شرکت به هلدینگ اقدام و این مهم با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی افزود: در همین راستا صحبت هایی اولیه برای انتخاب مشاور پذیرش انجام شده و امیدواریم با موافقت و همراهی سازمان بورس این مهم دراولویت کاری اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد در تشریح فعالیت شرکت بااشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال «جهش تولید » از سوی مقام معظم رهبری گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته درحال‌حاضر پرتفو شرکت ارزش آفرینان توسعه آهن و فولاد میلاد در شرایط مطلوبی قرار دارد و امید می‌رود متناسب با رشد شاخص و حتی بیشتر از آن بتواند در مسیر سودآفرینی دراین بازار اقدام کند و در مسیر تحقق شعار سال گام برداریم.

وی با بیان اینکه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌ها مانند شرکت‌های دانش‌بنیان (استارتاپی )و همچنین ایجاد شرکت خدمات بازار سرمایه از جمله برنامه‌های در دستور کار شرکت است گفت: تنوع پرتفوی سرمایه گذاری‌ها بمیلا با استراتژی درآمدهای ارزی، همبستگی منفی (مدیریت ریسک)، سرمایه‌گذاری در بازار اولیه و سپس IPO کردن شرکت‌های سرمایه پذیر، تجهیز منابع و انتشار اوراق برای تامین سرمایه در گردش شرکت‌های سرمایه پذیر و در نهایت افزایش سرمایه شرکت‌های زیرمجموعه از دیگر برنامه‌های در دست اجرا شرکت است.

وی از برنامه‌ریزی برای جذب نیروهای متخصص و استفاده از ظرفیت‌های بازار به منظور حرکت در جهت تبدیل این شرکت به یک نهاد مالی بزرگ و انجام برخی مذاکرات با شرکت‌های حقوقی بزرگ به منظور حضور در ترکیب سهامداران شرکت آهن و فولاد میلاد خبرداد.

دیده ور فعالیت در صنایع پایین دستی و بالادستی فولاد از جمله حضور در بخش معدن و صنایع معدنی و همچنین حضور در بازارهای صادراتی فولاد را جزو اولویت‌ها و برنامه شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد برشمرد و گفت: از سال گذشته سرمایه‌گذاری در معدن بور قره آغاج زنجان آغاز و در پی آن شرکت معدنی میلاد برنا ابرار اقدام به خرید تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز در راستای عملیات دپو و استخراج در آن کرد و هم اکنون ۶ هزار تن سنگ بور و سایر املاح در شرکت وجود دارد.

وی با بیان اینکه معدن وابسته به این شرکت در شرایط مطلوبی قرار داد گفت: درصدد هستیم تا از طریق همکاری با شرکت‌های خارجی، بستر لازم به منظور تکمیل زنجیره ارزش افزوده این محصول رامهیا کرده و با فرآوری سنگ بور به‌دست آمده از این معدن، از محل فروش محصولات فرآوری شده، ارزش افزوده مطلوبی را برای شرکت حاصل کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد همچنین از تغییر مثبت در شرایط پیش روی شرکت نفت میلاد پارس در امسال خبر داد و گفت: محصولات این شرکت بازارصادراتی خوبی در کشورهای آسیای شرقی، اروپا و هند دارد و پیش‌بینی می‌شود در امسال که تحت عنوان سال جهش تولید نام دارد با توجه به مزیت نسبی بخش صادرات مواد معدنی و همچنین نسبت‌های قیمت ارز؛ بتوانیم زمینه برای سودآفرینی این شرکت را مهیا کنیم. در همین راستا این شرکت بررسی‌های لازم جهت گسترش فعالیت و ایجاد تنوع در تولیدات و فرآورده‌ها را در دستور کار خود دارد.

وی افزود: اگرچه شیوع کرونا و برخی محدودیت‌های ناشی از تحریم، شرایط بازرگانی و اقتصادی شرکت‌ها در کل کشور را تحت الشعاع قرار داد اما فعالیت‌های شرکت در حوزه صنعت فولاد به واسطه ارتباط خوبی که با تولیدکنندگان این حوزه دارد روند بسیار مطلوبی را پیش رو داشته است.

گفتنی است مجمع سالیانه شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد به منظور ارائه گزارش هیات مدیره و بررسی صورت‌های مالی شرکت با حضور اعضای هیات مدیره و نماینده قانونی سازمان بورس و… برگزار و پس از بررسی موارد یاد شده ؛متولیان بر سر تقسیم سود به مبلغ ۷۱ریال به ازای هر سهم توافق کردند.

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی