۰۲ دی ۱۴۰۲ | 19:04
کد خبر : 150901

انعقاد تفاهمنامه‌هایی جهت جذب سرمایه گذاران خارجی

جذب سرمایه نیم میلیارد یورویی توسط پتروشیمی امیرکبیر

مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر، از امضای تفاهمنامه جذب سرمایه به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو و همچنین امضای تفاهمنامه‌های مختلفی با شرکت‌های سرمایه‌گذار بین‌المللی در نمایشگاه عرب‌پلاست ۲۰۲۳ دبی خبر داد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی و بین الملل این شرکت، نمایشگاه صنعت پلاستیک عرب پلاست (ArabPlast2023) به عنوان بزرگترین نمایشگاه صنعت پلاستیک خاورمیانه در شهر دبی کشور امارات متحده عربی به مدت چهار روز برگزار گردید که مهمترین شرکت‌های صنعت پتروشیمی جهان در آن حضور یافتند.

در این رویداد اقتصادی که در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار گردید، بیش از ۷۵۰ شرکت بین‌المللی تخصصی در بخش پلاستیک و پتروشیمی از ۴۰ کشور جهان از جمله سوئیس، آلمان، ایتالیا، هند، چین، اتریش، ترکیه و… به ارائه آخرین محصولات، فناوری‌ها و دستاورهای خود در این حوزه پرداختند.

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر در جریان این نمایشگاه گفت: چندین شرکت سرمایه‌گذاری خارجی در بخش توسعه پتروشیمی، با چشم‌انداز میان‌مدت و بلند‎مدت با مدیران ارشد پتروشیمی امیرکبیر وارد مذاکره شده‌اند که مهمترین دستاورد آن، توافقات اولیه و امضای یک تفاهمنامه به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو بوده است.

وی در ادامه افزود: این تفاهمنامه که با یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذار معتبر خارجی منعقد شده است، یکی از دهها تفاهمنامه‌ای است که در راستای جذب سرمایه‌های بین‌المللی صورت گرفته که می‌تواند در طرح‌های توسعه‌ای پیش رو از آن بهره‌برداری کرد.

دکتر سعید صادقی با اشاره به نشست‌های فشرده و رایزنی‌های متعدد اقتصادی با مدیران ارشد شرکت‌های بین‌المللی مانند شرکت بروج، هانزا، سابیک و دیگر فعالین این حوزه خاطر‌نشان کرد: سیاست‌های اقتصادی پتروشیمی امیرکبیر بر پایه صادرات پایدار بنا شده است و در ادامه این مسیر، عقد قراردادهای توسعه‌ای با کشورهای مختلف ادامه خواهد داشت که این مهم موجب ارزش‌آفرینی چند برابری برای ذینعان این شرکت خواهد شد.

وی افزود: در این رویداد بین‌المللی گام‌هایی اساسی در جهت شتاب‌دهی به رشد مجموعه امیرکبیر برداشته شده است و امید به آن داریم تا با تکیه بر دانش مهندسین جوان ایرانی، و سرمایه گذارهای خارجی مسائل مهم و چالش‌برانگیز صنعت پتروشیمی را در این زمینه مرتفع سازیم و با عبور از تهدیدات آنها را بدل به فرصت کنیم.

وی گفت: این نمایشگاه که اعتبار ویژه‌ای در سطح کشورهای دنیا دارد، ظرفیت منحصر به فردی برای ارائه نوآوری‌، فناوری‌های دانش‌بنیان، تبادل علوم آکادمیک و تعامل برای بهبود تولیدات ایجاد می‌کند که موجب ارتقای هر چه بیشتر صنعت پلیمر در جهان و خاورمیانه خواهد شد.

نمایشگاه عرب‌پلاست میزبان صدها شرکت بین المللی از بیش از ۴٠ کشور جهان است که محصولات نوآورانه خود را در چهار حوزه‌ی اصلی پلاستیک، لاستیک، پتروشیمی و صنایع بسته بندی ارائه می‌کنند.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌