۰۱ دی ۱۴۰۲ | 19:22
کد خبر : 150731

وزیر نفت:

پتروشیمی گلستان، بزرگ‌ترین پروژه عمرانی این استان خواهد شد

وزیر نفت گفت: با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۰۰ میلیون یورویی (معادل ۳۵ هزار میلیارد تومان) در طرح آمونیاک و اوره پتروشیمی گلستان، این پروژه هلدینگ خلیج فارس به بزرگ‌ترین پروژه عمرانی این استان تبدیل می‌شود.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مهندس جواد اوجی ظهر امروز در حاشیه آیین ازسرگیری عملیات اجرایی طرح آمونیاک و اوره گلستان با اشاره به بلاتکلیفی نزدیک به ۱۸ساله این طرح، گفت: با پیگیری نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، استانداری گلستان و شرکت ملی صنایع پتروشیمی و همچنین تلاش شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بعنوان سهامدار عمده و اصلی پروژه، قرار است تا سه سال و نیم آینده بالغ بر ۶۷۰ هزار تن آمونیاک و یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن اوره در این استان تولید شود.

وی با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۰۰ میلیون یورویی (معادل ۳۵ هزار میلیارد تومان) در پتروشیمی گلستان این طرح به بزرگ‌ترین پروژه عمرانی این استان تبدیل می‌شود، افزود: احداث خط لوله انتقال گاز (خوراک) این پروژه نیز به‌زودی آغاز خواهد شد و وجود خط آهن در نزدیکی آن یکی از فرصت‌های مطلوب برای این طرح به‌شمار می‌آید.
وزیر نفت اظهار داشت: با اجرای این پروژه برای هزار و پانصد تا دو هزار‌‌ نفر بصورت مستقیم و برای بیش از هشت هزار نفر بصورت غیرمستقیم اشتغالزایی در استان گلستان ایجاد می‌شود و بر اساس برنامه‌های کنونی عمده تجهیزات این طرح از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تأمین خواهد شد.
اوجی خاطر نشان کرد: طرح‌های مربوط به زنجیره ارزش پتروشیمی به موازات تجهیزات تولید اوره و آمونیاک در این طرح آغاز خواهد شد.
وی گفت: همان‌طور که پیش از این گفتم با بسیج عمومی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت، میدان نفتی «هیرکان» و میدان گازی «قزل‌تپه» کشف شده است، به‌زودی با تکمیل عملیات اکتشافی در میدان احتمالاً گازی «زیار» خبرهای خوشی به مردم گلستان خواهیم داد.
گفتنی است، هلدینگ خلیج فارس با در اختیار داشتن ۶۰.۴ درصد از سهام شرکت صنایع پتروشیمی گلستان، سهامدار اصلی طرح پتروشیمی گلستان است.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌