به گزارش برداشت روز، پریناز پوره: يکي از مهمترين اقدامات بانکها در راه تبديل شدن به يک بانک الکترونيکی ايجاد زير ساختهای مناسب هماننند کارت های هوشمند، پول الکترونيکی، توسعه سخت افزاری شبکه های بانکی و… است. در این بین بانک صادرات ایران نیز در تلاش بوده است که به منظور تسهیل در خدمت رسانی به مشتریان خود، زیرساختهای بانکداری الکترونیک را توسعه دهد.همچنان که توجه مديرعامل این بانک به اهميت و لزوم این مساله بوده است به طوری که توجه جدی ایشان برای فراهم کردن ساختارهای بانکداری با شيوه الکترونيک را به دنبال داشته است.
افزایش چند برابری زيرساختهای IT بانک صادرات ایران نسبت به سال گذشته
به گفته مدیرعامل بانک صادرات ، زيرساختهای IT بانک نسبت به سال گذشته بيش از چندین برابر افزايش يافته است.
سیفی از راهاندازی و عملياتی شدن اپليکيشن نئوبانک صادرات ايران در آينده نزديک خبر داد و گفت: با استفاده ازاين اپليکيشن تمامی خدمات بانکداری خرد از طريق اين اپليکيشن انجام خواهد شد و شعب بانک تا حد زيادی خلوت خواهند شد و امکان فعاليت بيشتر بازاريابی برای مسئولان و بانکداران فراهم خواهد شد.
سیفی بر استفاده از چکنو و سامانه جدید ست تاکید کرد و افزود: سامانه ست بانک صادرات ایران در جشنواره دکتر نوربخش دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک نظامهای پرداخت به عنوان معتبرترین جشنواره بانکداری الکترونیک در کشور، رتبه اول را کسب کرده که نشان میدهد بانک صادرات ایران از نظر IT وارد شرایط جدیدی شده و تلاشهایش در این زمینه در میان نظام بانکی برجستهتر از گذشته است.
اقدامات بانک صادرات برای حل مشکلات زیرساختی بانک
با توجه به این که همراهبانک صادرات ایران از نظر حجمی یکی از سبکترین همراهبانکهای شبکه بانکی است که سوئیچ آن در اختیار شرکت خدمات انفورماتیک است ممکن است گاهی اوقات با قطعی مواجه شود که برای حل این موضوع در دو مرحله برنامهریزی صورت گرفته است.به گفته یاسر مرادی عضو اجرائی هیئتمدیره بانک صادرات ایران، راهاندازی نئوبانک ،حجم قابل توجهی از دغدغههای مشتریان بانک در مورد همراهبانک را کاهش میدهد و سامانه مدیریت کانال برای رفع برخی از نارساییها و ایجاد زیرنوع محصولات در بانک صادرات ایران قابل استفاده است.همچنین برای پشتیبانی خدمات چکنو به مشتریان بانک با استفاده از سامانه مدیریت کانال، این مشکل حل شده و لیست چکهای واگذاری برای مشتریان ارائه میشود.