۲۲ آذر ۱۴۰۲ | 20:08
کد خبر : 149956

ظرفیت تولید پتروشیمی لردگان ۴۰ درصد افزایش یافت| پیشرفت ۷۰ درصدی در طرح کریستال ملامین

مسئول پژوهش، تحقیق و توسعه پتروشیمی لردگان از رشد ۴۰ درصدی ظرفیت تولید این واحد پتروشیمی در یک سال گذشته خبر داد و افزود: به دنبال ایجاد تنوع در محصولات تولیدی خود هستیم.

به گزارش برداشت روز، به نقل از خبرگزاری پتروشیمی‌ ایران ( ایپنا)،علیرضا علیزاده نیا مسئول پژوهش، تحقیق و توسعه پتروشیمی لردگان گفت: این واحد پتروشیمایی حدود دو سالی می شود که به تداوم تولید رسیده؛ طوری که مقدار تولیدات ما نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.

او با بیان اینکه پتروشیمی لردگان رسالت تامین کود اوره برای جهاد کشاورزی را بر عهده دارد، گفت: سعی ما همواره بر این بوده که به تمام تعهدات خود به موقع عمل کنیم.

ظرفیت اسمی تولیدات پتروشیمی لردگان یک میلیون تن در سال است. البته هم اکنون با ۷۰ الی ۸۰ درصد ظرفیت اسمی خود مشغول به کار هستیم

علیزاده نیا ظرفیت اسمی تولیدات پتروشیمی لردگان را یک میلیون تن در سال اعلام کرد و افزود: هم اکنون با ۷۰ الی ۸۰ درصد ظرفیت اسمی خود مشغول به کار هستیم.

او همچنین در پاسخ به این سوال که چرا ۲۰ تا ۳۰ ظرفیت تولید پتروشیمی لردگان بلااستفاده باقی مانده است، افزود: یک سری مشکلات فرآیندی و مشکلاتی در تامین تجهیزات داریم. البته باید تاکید کنم در یک سال گذشته رشد خوبی را تجربه کرده و حتی می توان آن را در صنعت پتروشیمی بی سابقه دانست.

تعمیرات اساسی خود را به زمان قطعی گاز موکول کردیم

مسئول پژوهش و تحقیق و توسعه پتروشیمی لردگان درباره مشکلات این واحد در تامین گاز در نیمه دوم سال هم گفت: به دلیل کسری گاز، در برخی مواقع در فصول سرد دچار قطعی می شویم. البته برای به حداقل رساندن خسارت های ناشی از قطعی گاز تمهیداتی در پتروشیمی لردگان اندیشیده شده است. به عنوان مثال تعمیرات اساسی شرکت را به زمان های قطعی گاز موکول کرده ایم تا خللی در روند تولید ایجاد نشود.

قیمت خوراکی که در اختیار شرکت های اوره ساز و متانول ساز قرار داده می شود، به هیچ وجه مناسبی نیست. در برخی موارد حتی از قیمت های جهانی هم بالاتر است

علیزاده نیا در بخش دیگری از سخنان خود گریزی هم به افت جهانی قیمت اوره زد و گفت: قیمت خوراکی که در اختیار شرکت های اوره ساز و متانول ساز قرار داده می شود، به هیچ وجه مناسب نبوده در برخی موارد حتی از قیمت های جهانی هم بالاتر است. انتظار ما از تصمیم گیران این است که حمایت هایی در این خصوص صورت گیرد تا ما هم بتوانیم به تعهدات خود در برابر کشاورزان عمل کنیم.

او ادامه داد: البته باید تاکید کنم که با وجود همه این مشکلات ما به تعهدات خود به درستی عمل می کنیم شاید لازم است که در مورد قیت خوراک تصمیم گیری اساسی شود، چرا که شرکت های اوره ساز و متانول ساز تحت فشارهای شدید مالی قرار داشته و به حمایت نیاز داریم.

لردگان به دنبال ایجاد تنوع در تولید محصولات

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر به دنبال تنوع محصولات خود در پتروشیمی لردگان هستیم، ادامه داد: به عنوان مثال به دنبال تولید مشتقات اوره هستیم. این محصولات هم برای خاک هم مفیدتر و موثر تر بوده و هم ارزش افزوده بیشتری را هم ایجاد می کند. به عبارت دیگر به دنبال این هستیم که بتوانیم کالاهای جدیدی را در سبد محصولات تولیدی پتروشیمی لردگان قراردهیم.

مسئول پژوهش، تحقیق و توسعه پتروشیمی لردگان همچنین در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در راستای تنوع بخشی به سبد تولیدات محصولات پتروشیمی لردگان، طرح جدیدی را تحت عنوان کریستال ملامین را دنبال می کنیم. این یک محصول مصرفی در صنایع پایین دستی اوره است.

به گفته او، طرح کریستال ملامین پیشرفت ۷۰ درصدی را تجربه کرده و در حال تکمیل آن هستیم.

علیزاده نیا همچنین با بیان اینکه قیمت یوتولیتی ها مثل آب و برق هر روزدر حال افزایش است، اظهار داشت:. به دنبال صرفه جویی انرژی هستیم.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌