۲۰ آذر ۱۴۰۲ | 13:05
کد خبر : 149592

آیفون ۱۴ همچنان پرفروش‌ترین گوشی جهان است!

برای دومین سه‌ماهه متوالی، نسخه استاندارد سری آیفون ۱۴ لقب پرفروش‌ترین گوشی بازار را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سایت برداشت روز، به مانند سال‌های گذشته، سامسونگ در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی (بازه جولای تا سپتامبر) موفق شده اپل را از نظر میزان گوشی‌ عرض‌شده شکست دهد و با در اختیار گرفتن سهمی ۲۰ درصدی به بهترین برند بازار بدل شود. البته در مقایسه با سه‌ماهه دوم سال گذشته میلادی، سهم غول فناوری کره از بازار حدود ۲ درصد کاهش داشته است.

سایت برداشت روز،علی‌رغم عملکرد قابل توجه سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند، به تازگی گزارشی ادعا کرده که چهار گوشی پرفروش بازار در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ متعلق به این برند کره‌ای نیست و در این بخش اپل دست بالاتر را دارد.

 

موسسه آماری و تحلیلی کانترپوینت (Counterpoint) در جدیدترین گزارش خود لیست ۱۰ گوشی پرفروش بازار در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی را به اشتراک گذاشته که شامل چهار نماینده از اپل، پنج نماینده از سامسونگ و یک نماینده از شیائومی می‌شود. مطابق انتظار، گوشی‌های اپل یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود اندرویدی خود قرار دارند و عملکرد چشمگیری را از خود نشان داده‌اند.

برای دومین سه‌ماهه متوالی، نسخه استاندارد سری آیفون ۱۴ موسوم به آیفون ۱۴ لقب پرفروش‌ترین گوشی بازار را در اختیار گرفته که بیانگر محبوبیت قابل توجه آن در نزد کاربران است. برادرهای بزرگ‌تر این گوشی یعنی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس نیز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم لیست کانترپوینت جای گرفته‌اند.

 

در جایگاه چهارم، شاهد قرارگیری قهرمان سال گذشته اپل یعنی آیفون ۱۳ هستیم. این گوشی ۶٫۱ اینچی در سه‌ماهه اول، دوم و سوم سال ۲۰۲۲ پرفروش‌ترین گوشی بازار بوده و در پایان سال گذشته نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت. از انتهای سال ۲۰۲۲ تا به امروز،‌ رده چهارم لیست ۱۰ گوشی پرفروش بازار در اختیار آیفون ۱۳ بوده است. در سه‌ماهه چهارم سال گذشته، آیفون ۱۴ پرو مکس موفق شد که جایگاه پرفروش‌ترین گوشی بازار را از آیفون ۱۴ بگیرد و از آن خود کند.

در لیست وبسایت کانترپوینت خبری از سری آیفون ۱۵ نیست که به نوعی گزارش‌های مبنی بر فروش ضعیف این سری پرچمدار در بازار چین را تایید می‌کند. البته انتظار داریم در طی سه‌ماهه جاری فروش گوشی‌های اپل شدت بیشتری بگیرد. البته نباید از محبوبیت گسترده سری آیفون ۱۴ در بین کاربران غافل شویم.

شاید بتوان بزرگ‌ترین غایبین لیست کانترپوینت را گوشی‌های گلکسی اس ۲۳، گلکسی اس ۲۳ پلاس و گلکسی اس ۲۳ اولترا به شمار آورد. البته نسخه پرمیوم سری گلکسی اس ۲۳ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ جایگاه ششم لیست ۱۰ گوشی پرفروش را به خود اختصاص داد و در سه‌ماهه دوم نیز جایگاه هشتم را تصاحب کرد. حالا نیز که گلکسی اس ۲۳ اولترا حتی از لیست فعلی کانترپوینت نیز خارج شده است. تا به امروز، گوشی‌های گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس در بین ۱۰ گوشی پرفروش بازار قرار نگرفته‌اند.

پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ گلکسی A14 و گلکسی A14 5G‌ بوده‌اند که در رده‌های پنجم و ششم قرار گرفته‌اند. در جایگاه هفتم نیز که گلکسی A54 جای دارد که یکی از محبوب‌ترین میان‌رده‌های بازار محسوب می‌شود. گوشی اقتصادی گلکسی A04e نیز جایگزین گلکسی اس ۲۳ اولترا شده و جایگاه هشتم را تصاحب کرده است.

محصول اقتصادی ردمی ۱۲C در جایگاه نهم قرار گرفته که با بازگشت شیائومی به لیست ۱۰ گوشی پرفروش بازار همراه شده است.

لباس کار صنعتی‌ | تجارتخانه آراد برندینگ