۱۹ آذر ۱۴۰۲ | 19:58
کد خبر : 149579

مدیر روابط عمومی پالایش گاز هویزه خلیج فارس

پروژه زیست محیطی پالایش گاز هویزه خلیج فارس؛ گام مهمی در جهت حفظ محیط زیست و توسعه پایدار

مدیر روابط عمومی پالایش گاز هویزه خلیج فارس، تأکید بر اهمیت حفظ محیط زیست و کسب درآمد از منابع تجدید ناپذیر پرداخته و اظهار داشته است که توجه به این مسائل در دستور کار صنایع مولد، به ویژه در حوزه نفت و گاز، همواره مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش برداشت روز، مهندس مهدی عظیمی، به جزئیات ابر پروژه زیست محیطی پالایش گاز هویزه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این پروژه با استفاده از تجهیزات پیشرفته و مطابق با آخرین استانداردهای جهانی در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار در جنوب غربی شهر اهواز واقع و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرستان هویزه، ساخته، نصب و راه اندازی شده است. این اقدام به منظور بهینه‌سازی فرآیندهای پالایش گاز با هدف کاهش تأثیرات منفی بر محیط زیست و افزایش بهره‌وری انجام شده است.

عظیمی اظهار کرد: شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس، با جمع آوری و پالایش گازهای ترش از منابع نفتی چاهها و تاسیسات بهره برداری میادین نفتی غرب کارون، اهدافی چون تولید گاز شیرین برای تزریق به شبکه سراسری گاز کشور و تولید گوگرد گرانول شده را دنبال می‌کند.

وی افزود: این پروژه منجر به کاهش آلودگی هوای شهر اهواز تا ۴۰ درصد شده و روزانه ۳۴۰ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی به شبکه سراسری تزریق خواهد شد. همچنین، پالایشگاه روزانه ۹۷ هزار بشکه گاز طبیعی را به عنوان خوراک با یک خط لوله به پتروشیمی بندر امام ارسال می‌کند و ۶ هزار و ۶۴۹ تن گاز شیرین و ۴۱ تن گوگرد جامد تولید می‌شود.

مدیر روابط عمومی پالایش گاز هویزه خلیج فارس تأکید کرد: این پروژه باعث جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی و تأثیر چهل درصدی در تقلیل میزان آلودگی هوا در منطقه شده و به عنوان یک پروژه پرچمدار پیشرفت توسط مهندس کیانی، مدیر عامل پالایشگاه هویزه خلیج فارس، معرفی شده است.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌