۰۲ بهمن ۱۳۹۸ | 21:56
کد خبر : 1493

رشد ۱۴۷ درصدی سود عملیاتی شرکت بیمه سامان/ سود ناخالص فعالیت بیمه ای بساما، ۱۱۵ درصد جهش کرد

اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای ۹ ماهه شرکت بیمه سامان نشان می دهد که سود عملیاتی این شرکت بیمه خصوصی نسبت به مقطع مشابه سال گذشته، ۱۴۷ درصد رشد کرده است.

به گزارش ابرداشت نیوز به نقل از اخبار پولی مالی، سود عملیاتی شرکت بیمه سامان در پایان آذرماه سال گذشته ۱۲۵ میلیارد و ۷۶۹ میلیارد ریال بوده که با ۱۴۷ درصد رشد به رقم ۳۱۰ میلیارد و ۷۴۸ میلیارد ریال در پایان نهمین ماه سال جاری رسیده است.

بیمه سامان که با نماد بساما( بسامان) و با سرمایه ثبت شده ۱٫۵۰۰ میلیارد ریال و سرمایه ثبت نشده ۲۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از نمادهای فعال بیمه ای در بازار سرمایه کشور است، رقم حق بیمه صادره ( قبولی اتکایی) خود را در پایان آذرماه ۹۸ مبلغی معادل ۹٫۱۱۱ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال اعلام کرده است که نسبت به رقم ۶٫۷۹۸ میلیارد و ۲۶۹ میلیون ریالی مقطع مشابه سال گذشته، ۳۴ درصد رشد را نشان می دهد.
درآمد حق بیمه این شرکت بیمه ای هم در پایان ۹ ماهه سال گذشته ۴٫۳۶۱ میلیارد و ۸۹۷ میلیون ریال بوده که با ۵۳ درصد رشد، به ۶٫۶۶۰ میلیارد و ۱۶۹ میلیون ریال در پایان ۹ ماهه امسال، رسیده است.
در عین حال شرکت بیمه سامان تا پایان فصل پاییز امسال، رقمی معادل ۴٫۱۲۷ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال نیز به بیمه گزاران خود خسارت پرداخت کرده که نشان دهنده رشدی ۳۲ درصدی نسبت به خسارت ۳٫۱۱۸ میلیارد و ۷۴۷ میلیارد ریالی پایان ماه نهم سال گذشته است.
سود ناخالص فعالیت بیمه ای بساما هم در پایان نهمین ماه سال ۹۸ مبلغی معادل ۱٫۱۹۶ میلیارد و ۳۸ میلیون ریال گزارش شده که از جهش ۱۱۵ درصدی نسبت به رقم ۵۵۷ میلیارد و ۲۰۹ میلیون ریالی آذرماه سال گذشته حکایت دارد.
بر اساس این گزارش، سود خالص شرکت بیمه سامان هم ۱۶ درصد بیشتر شده و از رقم ۳۵۶ میلیارد و ۱۷ میلیون ریال به رقم ۴۱۳ میلیارد و ۷۰۷ میلیون ریال رسیده است.
بر این اساس، بیمه سامان در ۹ ماهه به ازای هر سهم مبلغی معادل ۲۷۶ ریال سود خالص تولید کرده که نسبت به رقم ۲۳۷ ریال آذرماه پارسال، حکایت از رشدی ۱۶ درصدی دارد.
سود انباشته پایان دوره بسامان هم ۶۳ درصد افزایش یافته و در حالی که رقم آن در آذرماه سال گذشته ۴۷۸ میلیارد و ۲۶۱ میلیون ریال بوده در پایان فصل پاییز امسال رقمی معادل ۷۷۹میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال به ثبت رسیده است.
این در حالی است که دارایی های بیمه سامان نیز نسبت به پایان سال ۹۷ رشدی ۲۳ درصدی را تجربه کرده و از رقم ۱۸٫۹۵۴ میلیارد و ۷۳۹ میلیون ریال به ۲۳٫۳۵۵ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال رسیده است.

لباسکار صنعتی کسا