۱۵ آذر ۱۴۰۲ | 20:29
کد خبر : 148952

در چهارمین روز از هفته پژوهش و با رویکرد آسیب شناسانه برگزار شد

سمینار پژوهشی شناسایی چالش های حوزه HSEو خدمات پزشکی در صنعت حفاری

در چهارمین روز از هفته پژوهش سمینار پژوهشی شناسایی چالش های حوزه HSEو خدمات پزشکی در صنعت حفاری در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی شرکت ملی حفاری ایران برگزار شد

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران در این سمینار که طبق برنامه ریزی مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت و توسط دکتر اصغر صادق آبادی رئیس اداره توسعه فناوری این مدیریت اجرا شد چالش های حوزه های HSE و خدمات پزشکی در صنعت حفاری با رویکرد علمی و حل مساله مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این سمینار که با حضور مدیر و کارشناسان مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت ، نمایندگان مدیریت منابع انسانی و خدمات پزشکی دستگاه های حفاری، مدیریت مهندسی مدیریت ایمنی،بهداشت و محیط زیست و میهمانانی از شرکت پتروپارس، فعالان محیط زیست و نمایندگانی از شرکت های دانش بنیان برگزار شد دکتر صادق آبادی ضمن ارائه نمونه های عینی و راهبردهای آموزشی، انگیزه برگزاری این سمینار را شناسایی و معرفی عوامل آسیب زا به نیروی انسانی و کاهش انتظارات دستگاه های حفاری در راستای حفظ دارایی های فیزیکی سازمان عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت صیانت از نیروی انسانی و پایش مستمر عوامل آسیب زا مرتبط با نیروی انسانی شاغل در عملیات حفاری، ارتقاء و روزآمد سازی تجهیزات حفاظت فردی مورد استفاده در دستگاه های حفاری مطابق با دانش روز دنیا و استفاده از تکنولوژی هایی نظیر فناوری نانو در ساخت این تجهیزات را خواستار شد.

رئیس اداره توسعه فناوری مدیریت پژوهش بازنگری در شیوه نامه سامانه پایش سالانه کارکنان توسط سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت را ضروری خواند و گفت : انجام آزمایشات تخصصی با هدف تشخیص زودهنگام بیماری های پنهان نظیر کبد چرب، سرطان کولون، آپنه خواب و اختلالات قلبی عروقی می تواند کمک شایانی به حفظ سلامت نیروی انسانی شاغل در این صنعت نماید.

وی از بومی سازی دانش ساخت آچار شیمیایی، ماده آنتی سیز جهت استفاده در تجهیزات در معرض خوردگی خبر داد و افزود: استفاده از شوینده های صنعتی سازگار با محیط زیست و غیر آتش زا و ایجاد مخازن آب زیست تخریب پذیر برای توسعه فضای سبز در مناطق عملیاتی و کپسول فرار دکلبان از جمله پروژه های تحقیقاتی مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت است.

بهینه سازی تغذیه کارکنان با استفاده از پایش مواد اولیه سالم و ارگانیگ جهت طبخ غذا و مسایل مربوط به پدافند غیر عامل در صنعت حفاری از دیگر محورهای مطرح شده در این سمینار پژوهشی بود.

گفتنی است مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت با هدف تجمیع تجربیات، برقراری ارتباط مستقیم و رو در روی پژوهشگران و سیاستگذاران به منظور بسترسازی برای فعالیت های جمعی و بکارگیری آموخته ها و تجربیات عملی اقدام به برگزاری منظم همایش ها و سمینارهای علمی می نماید.

روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌