۱۵ آذر ۱۴۰۲ | 20:12
کد خبر : 148931

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران:

مشکل مالیات به یکی از بزرگ ترین چالش های صنعت بیمه تبدیل شده است

سی امین همایش ملی و یازدهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه با حضور فعالان صنعت بیمه در ۱۲ و ۱۳ آذر در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، در روز نخست برگزاری همایش بیمه و توسعه وزیر علوم، رییس پژوهشکده بیمه، رییس کل بیمه مرکزی و پژوهشگرانی از پنج کشور خارجی به ایراد سخن پرداختند که تکافل، حکمرانی و استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت بیمه از محورهای اصلی مقالات و سخنرانی ها بود.

همچنین در حاشیه این همایش ۱۰ پنل تخصصی ویژه صنعت بیمه برگزار و جدیدترین مقالات صنعت بیمه ارائه شد.

در دومین روز از این همایش، مراسم گرامیداشت روز بیمه، در سالن اصلی همایش با حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور، دکتر استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ا، پورکیانی دبیرکل سندیکای بیمه گران، مدیران عامل شرکت های بیمه و مدیران و کارشناسان حوزه صنعت بیمه برگزار شد.

محسن پور کیانی با اشاره به ساختار و ارکان صنعت بیمه گفت: ارکان بالاسری و پایین‌دستی صنعت بیمه هر کدام باید در جایگاه خود به وظایفشان عمل کنند تا بتوانیم به وضعیت مطلوبی برسیم. ارکان بالادستی شامل دولت، مجلس و قوه قضاییه و ارکان پایین‌دستی شامل بیمه مرکزی، شرکت‌ها و سندیکای بیمه می‌شود.

دبیرکل سندیکای بیمه گران تاکید کرد: هر کدام از این ارکان باید وظایف خود را به درستی انجام دهند، بیمه مرکزی باید نظارتش را به‌خوبی انجام دهد، شرکت‌های بیمه، بنگاه‌داری را به‌خوبی انجام دهند و سندیکا هم باید مشکلات بین ارکان را مدیریت کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در همین راستا شب گذشته جلسه‌ای با کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد و اهم مشکلات صنعت بیمه از جمله مسائل مربوط به مالیات، تامین اجتماعی، عوارض مربوط به رشته شخص ثالث و استفاده از ذخایر صنعت بیمه مسیری غیر از اهداف بیمه گری مطرح گردید. ضمنا در لایحه مالیاتی که متاسفانه معافیت‌های صنعت بیمه که قبلا در قانون وجود داشته، در این لایحه دیده نشده است و در جلساتی که با سازمان امور مالیاتی برگزار کردیم به‌دنبال رفع این مشکل نیز هستیم.

گفتنی است در پایان همایش از پیشکسوتان نمونه، مدیران عامل و شوراهای هماهنگی برتر در برگزاری مراسم هفته بیمه در کل کشور، مدیران و کارشناسان نمونه صنعت بیمه با اهدای لوح تقدیر و تندیس همایش قدردانی بعمل آمد.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌