۰۸ آذر ۱۴۰۲ | 15:07
کد خبر : 147985

برگزاری همایش گرامیداشت بیمه ها در قم

همایش گرامیداشت بیمه ها در روز پنج شنبه 9 آذرماه سال جاری با حضور مسئولانی از بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار می شود.

به گزارش برداشت روز، محسن عابدی در نشست خبری شورای هماهنگی صنعت بیمه استان قم که به میزبانی بیمه سینا برگزار شد، به معرفی شورای هماهنگی بیمه ها در کشور پرداخت و اظهار کرد: این شورا به ابتکار بیمه مرکزی و همت کارشناسان و تعامل شرکت های بیمه در سطح کشور راه اندازی شده است.

وی با عنوان اینکه وظیفه اصلی این شورا ایجاد هماهنگی بیشتر بین شرکت های بیمه و ایجاد مسیرهای جدیدی است که صنعت بیمه را به اهداف خود نزدیک کند، تصریح کرد: فراگیر شدن صنعت بیمه در گرو هماهنگی شرکت های بیمه در زمینه های گوناگونی در امر آموزش، تبلیغات، امور رسانه ها و فعالیت های نظیر آن در استان ها است.
رئیس شورای هماهنگی بیمه ها در استان قم گفت: در گذشته هیچ استراتژی مشخصی نسبت به عملکرد بیمه ها وجود نداشت و همه شرکت ها براساس دستورالعمل شرکت های خود فعالیت داشتند و این شورا با ایجاد هماهنگی نسبت به ساماندهی این وضعیت اقدام می کند.
وی افزود: در حال حاضر شورای هماهنگی بیمه های استان قم متشکل از چهار کارگروه است که شامل کارگروه روابط عمومی، فرهنگ سازی و آموزش، کارگروه امور نمایندگان و رسیدگی به تخلفات و شکایات و حقوقی،کارگروه فنی و مناقصات و کارگروه درمان می شود که فعالیت مستمر و مفید کارگروه ها موجب تحول صنعت بیمه در استان قم را به دنبال دارد.
عابدی با تبیین نقش صنعت بیمه در جامعه اظهار کرد: بیمه موجب رفع نگرانی بسیاری از سرمایه گذاران می شود و در صورتی که شخص سرمایه گذار پس از عمل سرمایه گذاری نگران از دست رفتن سرمایه و یا بروز حادثه باشد شرکت بیمه با توجه به سرمایه گذاری و نوع پوشش بیمه ای که به بیمه گذار ارائه کرده است خسارت را به بیمه گذار پرداخت کند.
رئیس شورای هماهنگی بیمه های استان قم با اشاره به اینکه صنعت بیمه برای سطح وسیعی از جامعه ایجاد اشتغال کرده است، گفت: کارشناسان، نمایندگان،کارگزاران، بازاریابان و… که در یک چرخه منظم همه مشغول فعالیت هستند.
وی با تاکید براینکه در دوران شیوع کرونا شرکت های بیمه مبالغ فراوانی را به عنوان خسارت به خانواده متوفیان ارائه دادند، بیان کرد: این مبالغ چه با سرمایه کم و چه با سرمایه زیاد موجب آلام و تسکین دردهای آنان شد که امیدواریم این آرامش فرهنگ بیمه در ذهن مردم جامعه نقش ببندد.
عابدی با اشاره به برخی شایعه ها مبنی برعدم پرداخت خسارت علی رغم خرید بیمه، گفت: این مسئله ناشی از مشاوره نادرست و تهیه بیمه نامه نامناسب است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به کم توجهی برخی افراد نسبت به تهیه بیمه نامه مناسب، عنوان کرد: همه روزه شاهد هستیم شمار بالایی از مردم دچار حوادثی می شوند که مشکلات فراوانی برای آنان پیش می آید و دست به دامان شرکت های بیمه می شوند و زمانی مراجعه می کنند که دیر شده است.
رئیس شورای هماهنگی بیمه ها در استان قم در بخش پایانی سخنانش به برگزاری برنامه های هفته بیمه به میزبانی بیمه سینا اشاره کرد و گفت: با هدف ایجاد تعامل و ارتباط با فعالان صنعت بیمه و گسترش فرهنگ بیمه؛ همایشی با حضور مهمانانی از سندیکای بیمه گران و بیمه مرکزی برگزار می شود.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌