۰۷ آذر ۱۴۰۲ | 19:46
کد خبر : 147932

جزییات عملیات راه‌اندازی طرح هایکو اعلام شد؛

پروژه هایکو با پیشرفت ۹۱ درصدی در مراحل راه‌اندازی

حسین رفیع‌زاده، مدیر طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی کارون با بیان اینکه با دستور مدیرعامل، پروژه هایکو در چندین فاز عملیات نصب و پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی را در دستور کار قرار گرفته، گفت: پروژه در حال حاضر پیشرفتی ۹۱ درصدی بصورت EPCC دارد که شامل لیسانس، طراحی پایه، طراحی تفصیلی، تدارکات و خرید کالاهای داخلی و خارجی با تمام چالش‌هایش، ساختمان و نصب و راه‌اندازی است.

به گزارش برداشت روز، مدیر طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی کارون اعلام کرد: فاز نخست عملیات پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی مربوط به پست برق بالادست (پست‌های برق خارج از پروژه) و یکی از پست‌های برق داخل مجتمع بود که با همت، پشتکار و تلاش همکارانم پست بالادست ظرف ۲ ماه گذشته راه اندازی شد و در سرویس قرار گرفت و برق ۶۶ کیلوولت به پست هایکو منتقل شد و در گام دوم پست برق اصلی پروژه مستقر درون هایکو که شامل راه اندازی پست برق MV، راه‌اندازی ترانسفورماتورهای پروژه و راه‌اندازی پست برق LV بوده به صورت ایمن راه اندازی شده است.

رفیع‌زاده در ادامه گفت: گام سوم راه اندازی سامانه تهویه مطبوع و UPS و تابلوهای مرتبط بود که طی ۲ هفته گذشته UPS، تهویه مطبوع و سیستم‌های مربوطه در سرویس کامل قرار گرفت.

وی اعلام کرد: در گام بعدی پروژه، یعنی ۶ آذرماه، مراحل پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی کولینگ تاور طرح هایکو و سرویس‌های پکیج شیمیایی با موفقیت به پایان رسید و به بهره‌برداری رسیدند.

مدیر طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی کارون گفت: با پیشرفت موفق در مراحل پروژه، تصمیم گرفته شده است که تا پایان آذرماه تمامی یوتیلیتی‌های مورد نیاز واحدها به صورت ۱۰۰ درصد آماده‌سازی و در سرویس قرار گیرند. این اقدام اساسی به منظور تضمین عملکرد ایده‌آل بخش یوتیلیتی‌ها، شامل پست‌های برق و کولینگ تاور و سرویس‌های وابسته، است. این تدابیر گام بزرگی در راستای اجرای یک برنامه زمانبندی دقیق و بهبود عملکرد کلی پروژه محسوب می‌شود، و پس از تکمیل این بخش‌ها، واحدهای فرایندی به سرویس خواهند رفت.

رفیع‌زاده در پایان گفت: گام بعدی ما پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی کمپرسورهای بزرگ واحد خواهد بود که امیدواریم با همت همکاران و تلاش‌های همیشگیِ شرکت فنی مهندسی EIED و استقرار نمایندگان سازنده کمپرسورها در سایت، گام به گام به سمت راه اندازی ریفرمر و کلد باکس پیش برویم و در مجموع به لطف خدا بتوانیم به انتظارها پایان ببخشیم و کل طرح هایکو را راه اندازی، منواکسید کربن و هیدروژن به زودی در اختیار پتروشیمی کارون قرار بگیرد.
گفتنی است، طرح هایکو برای تولید ۳۵ هزار تن مونوکسید کربن ۸ هزار تن نیتروژن و ۷۷ هزار تن بخار با فشار بالا طراحی شده که نیاز شرکت پتروشیمی کارون به مونوکسید کربن و هیدروژن را کاملاً مرتفع خواهد کرد.

لباس کار صنعتی‌ | تجارتخانه آراد برندینگ