۰۷ آذر ۱۴۰۲ | 19:40
کد خبر : 147926

چهارمین نیروگاه خودتامین صنایع، آغاز به کار کرد

سخنگوی صنعت برق گفت: با اتصال و وارد مدار شدن نخستین واحد گازی نیروگاه آلومینیوم المهدی به شبکه برق کشور، چهارمین نیروگاه خودتامین صنایع، فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به اسناد بالادستی و تصویب ماده ۴ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق کشور، فرآیند صدور مجوز‌های لازم برای احداث نیروگاه، به وسیله صنایع انرژی بر کشور تسهیل شد و تاکنون دو واحد نیروگاهی برق صنایع به ظرفیت هریک ۱۸۳ مگاوات در سمنان و نیروگاه خود تامین فولاد مبارکه اصفهان به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات به شبکه برق کشور متصل و وارد مدار تولید شده است.
سخنگوی صنعت برق افزود: نیروگاه آلومینیوم المهدی چهارمین نیروگاه خود تامین برق صنایع است که به شبکه برق کشور متصل شده، این نیروگاه دارای دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی بوده که طرح ساخت این مجموعه در قالب تفاهم نامه میان وزارت خانه‌های نیرو و صمت در حال انجام است، که با تلاش شرکت مپنا درداخل کشور ساخته شده و این شرکت تاکنون عملیات ساخت بیش از ۵۰ هزار مگاوات از ظرفیت نیروگاهی کشور را طراحی و تولید نموده که درمدار قرار گرفته است.
رجبی مشهدی ادامه داد: با اتصال این واحد، ظرفیت نصب شده کل نیروگاه‌های حرارتی صنایع خود تامین در دولت مردمی، به ۸۷۱ مگاوات رسید.
سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: پیش بینی شده است مجموع ظرفیت نیروگاه‌های صنایع انرژی بر که تا اوج بار ۱۴۰۳ در مدار قرار می‌گیرند به ۲ هزار مگاوات برسد و تاکنون ۸۷۱ مگاوات نیروگاه‌های صنایع انرژی بر کشور به مدار آمده و یک هزار و ۲۲۲ مگاوات دیگر تا تابستان ۱۴۰۳ به شبکه سراسری متصل خواهد شد.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌